به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت امنیتی بلاکچین SlowMist و محقق آن‌چین زش ایکس بی تی (ZachXBT) مدعی شده‌اند که حمله اخیر به صرافی رمزارزی کوینکس (CoinEx)، که حداقل 55 میلیون دلار ضرر به جا گذاشت، توسط گروه هکری مشهور کره شمالی یعنی لازاروس (Lazarus) انجام شده است. این گروه هکری پس از افشای ناخواسته آدرسی شناسایی شد که در هک اخیر استیک (Stake) و آپتیمیزم (Optimism) استفاده شده بود:

«به نظر می‌رسد این بار نیز کره شمالی مسئول هک 54 میلیون دلاری روز گذشته کوینکس است. این گروه به طور تصادفی آدرس مربوط به هک 41 میلیون دلاری Stake در پالیگان و آپتیمیزم را به این صرافی متصل کرد.»

— (zachxbt@) ؛ 13سپتامبر 2023

همانطور که روز گذشته گزارش شد، صرافی کوینکس (CoinEx) در گزارشی اعلام کرد که چند تراکنش مشکوک و خروج رقم هنگفتی از آدرس کیف پول داغ صرافی به سمت یک آدرس جدید و بدون سابقه قبلی را شناسایی کرده است. برآورد اولیه زیان واردشده، حدود 27 میلیون دلار بود. ولی شرکت امنیتی SlowMist در گزارش تکمیلی خود خاطرنشان کرد که ضرر و زیان ناشی از این اکسپلویت به بیش از 55 میلیون دلار رسیده است.

هک کوینکس

پس از این حمله، کوینکس گلوبال (CoinEx Global) به کاربران اطمینان داد که دارایی‌های آنها امن است و کلیه کاربران متضرر، در قبال هر گونه ضرر و زیان ناشی از این هک، 100٪ غرامت دریافت خواهند کرد. به علاوه، این صرافی برای حفظ امنیت بیشتر وجوه، هرگونه واریز و برداشت‌ به این پلتفرم را موقتاً به حالت تعلیق درآورد. به گفته کارشناسان، کوینکس همچنان بر اوضاع نظارت دارد و قول داده است که گزارش جامعی از این حادثه در آینده نزدیک منتشر کند.

بر اساس رفتارهای درون زنجیره‌ای مهاجمان، به نظر می‌رسد هکرهای مسئول این حمله با هک ۴۱ میلیون دلاری سایت قمار ارزهای دیجیتال استیک (Stake) مرتبط هستند. روز هفتم سپتامبر (16 شهریور)، دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) به این نتیجه رسید که حمله به سایت استیک (Stake) توسط گروه لازاروس (Lazarus ) کره شمالی انجام شده است.

به دنبال اتفاق تلخی که برای کوینکس افتاد، ضررهای فزاینده ناشی از اکسپلویت‌ها، هک‎‌ها و کلاهبرداری‌ها در فضای کریپتو  به میزان قابل توجهی افزایش یافت. روز اول سپتامبر (10 شهریور)، شرکت امنیت سایبری سرتیک (CertiK) گزارش داد که از ابتدای سال تا آگوست 2023، تقریباً یک میلیارد دلار در نتیجه چنین حوادثی از دست رفته است. تنها در ماه آگوست، رقم سرمایه سرقت‌شده در حملات مخرب مختلف به حدود 45 میلیون دلار می‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array