به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بخش خرده‌فروشی نقشی حیاتی در تقویت اقتصادها ایفا می‌کند؛ به طوری که سالانه ۵.۳ تریلیون دلار به تنهایی در تولید ناخالص داخلی آمریکا نقش دارد. از سوی دیگر، در محیط چالش برانگیز مصرف‌کننده امروز، خرده‌فروشان با ضریب نفوذ تجارت الکترونیک و فشارهای تورمی بیشتری روبرو هستند.

برای قرار گرفتن در این رتبه‌بندی، شرکت ها باید فروش کالاهایی را داشته باشند که در دسترس عموم باشد و از سوی دیگر حداقل در سه کشور، فروش مستقیم آن کالا را برعهده داشته باشند.

این رتبه‌بندی شامل شرکت‌های دولتی و خصوصی است و بر اساس آمارهای آخرین دوره ۵۲ هفته‌ای تحلیل شده بین ژانویه تا مارس 2024 ارائه شده است. همه ارقام درآمد به دلار آمریکا تبدیل شده‌اند.

در اینجا خرده فروشان پیشرو سراسر جهان بر اساس فروش داخلی تا سال 2023 آمده است:

والمارت با 532 میلیارد دلار درآمد به عنوان بزرگترین خرده فروش جهان پیشتاز است و به تنهایی بیش از مجموع Amazon.com و Costco فروش دارد.

Walmart که به خاطر قیمت‌های پایین روزانه‌اش شناخته می‌شود، از طریق قیمت‌گذاری کالاها تقریباً 25 درصد ارزان‌تر از رقبای خرده‌فروشی سنتی، مزیت رقابتی عمده‌ای دارد. به طور کلی، مواد غذایی بیش از نیمی از کل فروش این خرده فروش را تشکیل می‌دهند. در حالی که مشتریان اصلی آن اغلب خریداران با درآمد پایین و متوسط ​​هستند، این غول خرده فروشی شاهد افزایش فروش از سوی مشتریان با درآمد بالاتر است زیرا خریداران به دنبال قیمت‌های پایین‌تر مواد غذایی هستند.

«آمازون» غول تجارت الکترونیک، دومین خرده‌فروش بزرگ در سطح جهان است و نزدیک به 40 درصد از خرده‌فروشی‌های آنلاین آمریکا را در اختیار دارد. تعداد کارکنان آمازون از 800 هزار نفر در سال 2019 به بیش از 1.5 میلیون نفر در سال 2023 رسیده است.

در حالی که این شرکت تلاش کرده است تا پلتفرم‌های خواربار فروشی آنلاین خود را به بازار معرفی کند، اما با توجه به سیستم پیچیده خود در یک بازار بسیار رقابتی، تا حد زیادی دچار مشکل شده است.

«علی بابا» پیشگام تجارت الکترونیک چین، نیز به عنوان یک خرده فروش جهانی پیشرو است. به طور کلی، 97 درصد از درآمد این خرده فروش در داخل کشور از طریق بازارهای آنلاین Taobao و Tmall ایجاد شده است. در سال‌های اخیر، این شرکت بر گسترش فعالیت بین‌المللی تمرکز کرده و محصولات خود را تنها در پنج روز به 11 بازار از جمله آمریکا تحویل می‌دهد.

اینفوگرافی 10 خرده فروش برتر بازار جهانی:

بزرگترین خرده فروشان جهان

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array