به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 31 اکتبر (9 آبان)، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین اسکوپ اسکن (Scopescan) با انتشار گزارشی مدعی شد قرارداد جدیدی که ربات محبوب تلگرامی یونی‌بات (Unibot) به تازگی ایجاد کرده بود، روز 29 اکتبر هک شده و در نتیجه این حمله، حدود 56 هزار دلار از میم کوین‌های مختلف کاربران به سرقت رفته است.

بعد از انتشار این خبر، یونی‌بات (Unibot) ضمن افشای جزئیات اولیه، صحت این هک را تأیید کرد و به کاربران توصیه نمود تا تأییدیه‌های قرارداد هک شده را لغو و وجوه خود را به یک کیف پول جدید منتقل کنند.

جابجایی وجوه توسط هکر Unibot
جابه‌جایی وجوه توسط هکر Unibot؛ منبع: 0xscope.com

به گفته شرکت تحلیل بلاکچین اسکوپ اسکن، هکر اکنون در حال تبدیل میم کوین‌های سرقت شده به اتر (ETH) است.

نمودار روزانه قیمت Unibot
نمودار روزانه قیمت Unibot که کاهش شدید پس از هک را نشان می‌دهد. منبع: CoinGecko

همانطور که در این نمودار مشخص است، بازار بلافاصله به این اتفاق واکنش منفی نشان داده و توکن UNIBOT سقوط شارپی 42.7 درصدی قیمت را در یک ساعت شاهد بود. در نتیجه این کاهش قیمت این توکن از 57.56 دلار به 32.94 دلار رسید. هرچند بعد از آن تاحدودی ارزش از دست رفته خود را بازیافت.

یونی‌بات (Unibot) که رباتی است که برای انجام معاملات در صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ استفاده می‌شود، متعهد شده است که به تمام کاربرانی که به دلیل این اکسپلویت سرمایه خود را از دست داده‌اند، غرامت پرداخت کند. داده‌های تراکنش‌های هفتگی نشان می‌دهد که ارزهای رمزپایه‌ای مانند جو (JOE)، UNIBOT و BeerusCat (BCAT) بخش عمده‌ای از این سرقت را تشکیل داده‌اند.

ناگفته نماند که به تازگی در نتیجه یک اکسپلویت قرارداد مشابه، 280 واحد اتریوم از کاربران Maestrobots به سرقت رفت که گروهی از ربات‌های ارزهای دیجیتال در برنامه پیام‌رسان تلگرام است. در روزهای بعد، Maestrobots در مجموع 610 واحد ETH از درآمد خود را برای پوشش کامل ضررهای کاربران پرداخت کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array