به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  شرکت مایکروسافت به تازگی از ربات تلگرامی هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) رونمایی کرده است. طبق اعلام این شرکت، ربات کوپایلت تلگرام در حال حاضر در نسخه بتا ارائه شده است ولی در دسترس کاربران قرار دارد. متاسفانه به دلیل نیاز به تایید شماره تلفن، استفاده از این قابلیت برای شماره‌های داخل ایران ممکن نیست.

کوپایلت یک دستیار هوش مصنوعی مولد شخصی است که توسط مدل GPT و موتور جستجوی بینگ (Bing) ارائه می‌شود. این هوش مصنوعی در تلگرام از زبان طبیعی برای ارائه پاسخ در مورد موضوعات مختلف، ازجمله مسائل علمی، نکات سفر آخرین اخبار ورزشی و غیره استفاده می‌کند.

این ربات اکنون در نسخه‌های دسکتاپ و موبایلی برنامه پیام‌رسان تلگرام و همچنین نسخه تحت وب آن قابل دسترسی است.

کوپایلت در تلگرام

چگونه از کوپایلت در تلگرام استفاده کنیم؟

اگر قبلاً برنامه تلگرام را در دستگاه خود دارید یا قبلاً در مرورگر خود وارد نسخه تحت وب این برنامه شده‌اید، برای شروع تعامل با کوپایلت کافیست آدرس CopilotOfficialBot@ را جستجو کرده و وارد آن شوید. دستیار هوش مصنوعی Copilot for Telegram در سیستم عامل‌های مختلف مثل ویندوز، macOS، اندروید و iOS ارائه شده است.

نسخه بتای این هوش مصنوعی در تلگرام در حال حاضر فقط از درخواست‌های متنی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید به سادگی سؤال، دستورالعمل یا فکر خود را در نوار پایین صفحه تایپ کنید تا این ربات پاسخ‌ها، پیشنهادات و توضیحات خود را در اختیار شما قرار دهد.

کوپایلت در تلگرام

کاربردهای ربات کوپایلت در تلگرام

این ربات با هدف بهبود تجربه کاربری شما در تلگرام ارائه شده و درمسائل مختلف به کمک شما خواهد آمد:

جستجوی اطلاعات: برای دریافت پاسخ‌های جامع و سریع در مورد حقایق یا انجام تحقیقات دقیق با کمک موتور جستجوی Bing، کافیست سوال خود را از کوپایلت بپرسید.

برنامه‌ریزی سفر: رویای تعطیلات در سر دارید؟ کوپایلت می‌تواند بهترین مقاصد سفر را به شما پیشنهاد کرده و حتی در برنامه‌ریزی آن نیز به شما کمک کند.

راهنمای تناسب اندام: آیا می‌خواهید یک روال تمرینی جدید را شروع کنید؟ این ربات می‌تواند نکات کلیدی در تناسب اندام و برنامه‌های ورزشی متنوعی را به شما ارائه دهد.

جدیدترین سرگرمی: به جدیدترین فیلم‌ها یا موسیقی‌ها علاقمند هستید؟ هوش مصنوعی تلگرام شما را در جریان اخبار و تازه‌ترین سرگرمی‌های جهام قرار می‌دهد.

اوقات فراغت و خنده: نیاز دارید بخندید یا راهی برای استراحت پیدا کنید؟ ربات کوپایلت می‌تواند برای شما جوک تعریف کند، یک فایل gif خنده‌دار با شما به اشتراک بگذارد یا یک بازی معمولی را برای استراحت پیشنهاد کند.

منبع: microsoft

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array