به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مسترکارت (Mastercard)، غول خدمات مالی جهانی، راه حل جدیدی را با هدف ارتقای استانداردهای تأیید کاربر و کاهش فرصت‌های بازیگران بد در فضای دارایی دیجیتال راه اندازی کرده است.

راه حلی که در 29 آوریل (9 اردیبهشت) اعلام شد، مسترکارت کریپتو اعتبار نام دارد.

در یک ویدیوی توضیحی همراه که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، این شرکت بیان کرد که راهی برای ارائه دهندگان خدمات وب 3 و بلاکچین ایجاد می‌کند تا به تراکنش‌های امن بین کاربران کمک کند، که طبق استانداردهای تعیین شده توسط مسترکارت تایید شده است.

به عنوان بخشی از راه حل، برای کاربران یک شناسه منحصر به فرد اعتبار رمزارزی مستر کارت صادر می‌شود، که در تئوری، افراد را قادر می‌سازد تا فوراً تأیید کنند که آدرسی که می‌خواهند وجوه به آن ارسال کنند توسط مستر کارت بررسی شده است و مطابق با آن عمل می‌کند.

مسترکارت تصریح کرد: این راه حل همچنین برای حمایت از انطباق از طریق تبادل ابرداده‌های ضروری، مورد نیاز برای رعایت مقررات طراحی شده است و افزود که باید به کاهش فرصت‌ها برای بازیگران بد و خطر از دست رفتن سرمایه کمک کند.

به این ترتیب، حتی اگر بازیگران بد از شکاف‌ها عبور کنند و یک شناسه منحصربه‌فرد به دست آورند، مسترکارت می‌تواند به سرعت برای لغو تأیید صحت آنها در صورتی که مشخص شود در فعالیت‌های نامطلوب شرکت داشته‌اند، اقدام کند.

وب

این شرکت فهرست بلندبالایی از شرکای این راه حل را معرفی کرد. در سمت کیف پول، مسترکارت با ارائه دهندگان کیف پول رمزارزی مرکادو بیت کوین (Mercado Bitcoin)، لیریوم (Lirium)، بیت تومی (Bit2Me) وآپ‌هولد (Uphold) همکاری کرده است.

از نظر بلاکچین، این شرکت با آوالانچ (Avalanche)، پالیگان (Polygon)، آپتوس (Aptos) و سولانا (Solana) شریک شده است.

مسترکارت همچنین اشاره کرد که از مجموعه خدمات سایفر تریس (CipherTrace) از جمله سایفر تریس تراولر (CipherTrace Traveler) برای کمک به تأیید آدرس‌ها و حمایت از مطابقت با قوانین سفر برای تراکنش‌های فرامرزی استفاده خواهد کرد.

مستر کارت در چند سال گذشته به طور مداوم در معرض افزایش قرار گرفتن در بخش کریپتو بوده است. آخرین اعلامیه تنها چند هفته پس از راه‌اندازی برنامه شتاب‌دهنده نوازندگان توکن غیرقابل تعویض (NFT) با همکاری پالیگان منتشر شد.

این برنامه دسترسی رایگان (تا پایان ماه آوریل) به مواد، ابزارهای هوش مصنوعی (AI) منحصر به فرد و سایر تجربیات را برای دارندگان موزیک پَس ان‌اف‌تی مسترکارت (Music Pass NFT Mastercard) ارائه می‌دهد.

ویزا، رقیب مسترکارت نیز اوایل این هفته پس از آنکه کی شفیلد (Cuy Sheffield) در توییتر در 24 آوریل (4 اردیبهشت) برای اعلام یک پروژه جدید متمرکز بر پرداخت‌های استیبل کوین در توییتر اعلام کرد، در این خصوص اقدام صورت گرفت.

در حالی که جزئیات در این مرحله پراکنده است، شفیلد یک لیست شغلی برای این نقش به اشتراک گذاشت، که خاطرنشان می‌کند که این شرکت در حال ساختن نسل بعدی محصولات برای تسهیل تجارت در زندگی دیجیتالی و موبایلی همه است. این شرکت به دنبال فردی با تجربه قوی در وب 3 و فناوری بلاکچین است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array