به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق اعلام توسعه‌دهندگان شبکه کالا عمومی بلاکچین لایه 2، یک شبکه آزمایشی را در 7 جولای (16 تیر) راه‌اندازی کرد و قول داد اکثریت قریب به اتفاق هزینه‌ها را به جای پرداخت آن‌ها به تیم توسعه یا دارندگان توکن، برای کالاهای عمومی هزینه کند. در علم اقتصاد، کالای عمومی کالایی است که نمی‌توان آن را برای سود تولید کرد، زیرا حذف افراد غیر پرداخت کننده از مصرف آن دشوار است.

شبکه جدید توسط همان تیمی که گیت‌کوین (Gitcoin) را ایجاد کرد، پروژه‌ای که به دنبال جمع آوری سرمایه برای پروژه‌های منبع باز است، توسعه یافته است. شبکه کالاهای عمومی با استفاده از OP Stack ساخته می‌شود؛ به این معنی که می‌تواند بخشی از سوپر‌چین (Superchain) پیشنهادی باشد که شامل شبکه‌های آپتیمیزم و بیس می‌شود.

عمومی

طبق اسناد این پروژه، شبکه کالاهای عمومی در مجموعه آپتیمیزم لایه 2 اتریوم خواهد بود. این نوع شبکه معمولاً از یک ترتیب‌دهنده متمرکز سودآور برای دسته‌بندی تراکنش‌ها و ارسال دوره‌ای آنها به اتریوم استفاده می‌کند.

تیم گیت‌کوین می‌گوید شبکه جدید آنها این سود را دوباره در پروژه‌های کالاهای عمومی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. به نظر آنها، این امر برای جلوگیری از گرفتن ارزش ارائه شده توسط لایه 2 به وسیله شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سایرین که با رانت جویی انگیزه دارند، ضروری است.

گیت کوین ادعا می‌کند که هزینه‌های ترتیب دهنده مستقیماً به آنها نمی‌رسد. در عوض، به سمت ائتلافی می‌رود که بر اساس مدل حکومتی جدید تعریف شده شکل می‌گیرد. در یک تاپیک توییتری، تیم اعلام کرد که هدف بلندمدت شبکه این است که اجازه دهد پروژه‌ها مستقیماً از طریق هزینه‌های ترتیب‌دهنده، بدون واسطه، با استفاده از استاندارد EIP-6969 تأمین مالی شوند.

شبکه کالاهای عمومی فعلی از طریق یک پل رسمی به شبکه اتریوم سپولیا (Ethereum Sepolia) متصل می‌شود و به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها را با استفاده از منابع مالی فاست مختلف سپولیا آزمایش کنند.

گیت کوین در ابتدا با استفاده از بودجه درجه دوم برای ارائه کمک‌های مالی برای پروژه‌های منبع باز و سایر کالاهای عمومی به شهرت رسید. عظیم خان (Azeem Khan)، رئیس تأثیر گیت کوین، در ماه ژوئن (خرداد) به هیئت مشاوران فورسایت ونچرز (Foresight Ventures) صندوق ارز دیجیتال پیوست.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array