به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار مشتقات گروه CME در حال راه‌اندازی نرخ‌های مرجع بیت‌کوین و اتر برای منطقه آسیا و اقیانوسیه است که نشانه دیگری از افزایش علاقه سازمانی به ارزهای دیجیتال در آسیا است.

در 16 آگوست (25 مرداد)، بازار مشتقات گروه CME اعلام کرد که با ارائه‌دهنده شاخص‌های ارز دیجیتال CF بنچ مارکس (Benchmarks) و در 11 سپتامبر (20 شهریور) برای راه‌اندازی دو نرخ مرجع ارزهای دیجیتال متمرکز بر آسیا و اقیانوسیه شریک شده است.

نرخ‌های مرجع به عنوان منبع معتبر قیمت ارز دیجیتال استفاده می‌شود و در مورد CME برای تسویه قیمت قراردادهای آتی کریپتو استفاده می‌شود.

گروه CME گفت از 11 سپتامبر، موسسات و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مستقر در آسیا دو نرخ مرجع دریافت خواهند کرد که بیت کوین و اتریوم را ردیابی می‌کند، که یک بار در روز در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت هنگ کنگ منتشر می‌شود.

CME

گروه CME نرخ‌های مرجع موجود برای این دو ارز دیجیتال را دارد، اما در مواقعی برای سرمایه گذاران در مناطق زمانی نیویورک و لندن مناسب‌تر منتشر می‌شود.

CME CF بیت‌کوین و نرخ مرجع اتر در 11 سپتامبر (20 شهریور) عرضه می‌شوند و قیمت‌های روزانه را در ساعت 4 بعد از ظهر ارائه می‌کنند.

گروه سی‌ام‌ای (@CMEGroup) 17 آگوست 2023

جیووانی ویسیوسو (Giovanni Vicioso)، رئیس محصولات کریپتو CME، گفت که تا کنون در سال جاری، 37 درصد از حجم رمزارزهای آن در ساعات غیرآمریکایی معامله شده که 11 درصد آن از APAC بوده است.

ویسیوسو گفت: “این نرخ‌های مرجع APAC به شرکت‌کنندگان بازار اجازه می‌دهد تا ریسک قیمت ارزهای دیجیتال را با دقت بیشتری پوشش دهند و با زمان‌بندی دقیق‌تر با پرتفوی‌هایشان هماهنگ شوند.”

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، رئیس بخش تحقیقات ماتریکسپورت (Matrixport)، به کوین تلگراف گفت که نرخ‌های مرجع نشان می‌دهد که CME شاهد افزایش تقاضا از سوی مؤسساتی است که به قیمت‌های دقیق بیت کوین و اتر در روز معاملاتی آسیا نیاز دارند.

موسسات از قیمت روزانه برای محصولات سرمایه‌گذار استفاده خواهند کرد که او معتقد است اکنون می‌تواند شاهد تقاضای بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران نهایی آن مؤسسات باشد.

CME و CF همچنین دارای نرخ‌های مرجع و شاخص‌هایی برای توکن‌های مرتبط با متاورس اکسی اینفینیتی شاردز ای‌ایکس‌اس (Axie Infinity Shards AXS)، چیلیز (Chiliz) و دسنترالند (Decentraland) هستند.

سایر نرخ‌های مرجع این شرکت، جریان‌های مبادلات نقدی از جمله بیت استمپ (Bitstamp)، کوین بیس، جمینای و کراکن را تجمیع می‌کند و هدف آن ارائه یک قیمت مرجع معتبر است.

چنین نرخ‌هایی در تسویه قراردادهای آتی از جمله محصولات آتی بیت‌کوین و اتر CME که بر اساس نرخ مرجع زمان لندن است، استفاده می‌شوند.

موسسات به حوزه‌های قضایی دوستدار رمزارز مانند هنگ‌کنگ و سنگاپور چشم دوخته‌اند، دو منطقه‌ای که حرکت‌های مهمی را برای شفاف‌سازی مقرراتی برای کسب‌وکارهای رمزارزی انجام داده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array