به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، واحد امنیت سایبری نیروی پلیس هنگ کنگ، سایبر دیفندر (CyberDefender) را راه‌اندازی کرده است؛ یک پلتفرم متاورس جدید که برای آموزش مردم در مورد خطرات احتمالی مرتبط با وب 3 و متاورس طراحی شده است.

طبق بیانیه 27 می (6 خرداد)، اداره جرایم امنیت سایبری و فناوری (CSTCB) نیروی پلیس هنگ کنگ از پلتفرم جدید متاورس رونمایی کرد تا شهروندان خود را برای چالش‌های پیش رو در عصر دیجیتال با تمرکز بر پیشگیری از جرایم فناوری آماده کند.

در روز راه‌اندازی، رویدادی در پلتفرم به نام کاوش در متاورس برگزار شد که شامل سه مکان مجازی بود تا درباره استراتژی‌های پیشگیری از جرم در متاورس بحث شود.

در طول این رویداد، بازرس ارشد CSTCB، ایپ چک یو (Ip Cheuk-yu)، بر اهمیت رعایت احتیاط در متاورس تأکید کرد. وی از حاضران خواست همان میزان هوشیاری را که هنگام استفاده از اینترنت انجام می‌دهند، به کار گیرند و بیان کرد:

“تمامی جرایم مانند کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری، دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ها، سرقت در فضای سایبری نیز ممکن است اتفاق بیفتد.”

او همچنین توضیح داد که تمرکززدایی می‌تواند به طور بالقوه خطر سرقت دارایی را افزایش دهد.

او گفت: “ماهیت غیرمتمرکز دارایی‌های مجازی در وب 3 ممکن است احتمال هدف قرار دادن مجرمان سایبری دستگاه‌ها، کیف پول دارایی‌های مجازی و قراردادهای هوشمند را افزایش دهد.”

پس از گزارش افزایش قابل توجه جرایم دارایی‌های مجازی در هنگ کنگ در سه ماهه اول 2023 (زمستان 1401)، نیروی پلیس هنگ کنگ قصد دارد ابتکارات آموزشی جرایم فناوری خود را به ویژه برای نسل جوان افزایش دهد.

همچنین بیان شد که 663 مورد مربوط به دارایی‌های مجازی در هنگ کنگ در سه ماهه اول 2023 گزارش شده است.

این رقم کل زیان 570 میلیون دلاری را در مقایسه با سه ماهه اول 2022 افزایش 75 درصدی را نشان می‌دهد.

پلیس به سازماندهی ابتکارات آموزشی عمومی در موضوعات مختلف از طریق پلتفرم سایبر دیفندر متاورس ادامه خواهد داد و آگاهی نوجوانان را در مورد آخرین پیشرفت‌های فناوری اطلاعات، مشکلات احتمالی و اهمیت پیشگیری از جرایم فناوری افزایش می‌دهد.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که نانجینگ (Nanjing)، مرکز استان جیانگ سو (Jiangsu) شرقی چین، پلتفرم نوآوری فناوری و کاربرد متاورس چین را در 22 می (1 خرداد) راه‌اندازی کرد تا تحقیق و توسعه متاورس را در سراسر کشور پیش ببرد.

همچنین در این راستا دانشگاه علوم و فناوری اطلاعات نانجینگ پلتفرم نوآوری را رهبری می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array