به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، الف زیرو (Aleph Zero) برنامه 50 میلیون دلاری اکوسیستم فاندینگ (Aleph Zero Ecosystem Funding) خود را راه‌اندازی می‌کند که توسط این بلاکچین لایه1 تقویت کننده حریم خصوصی در 18 آوریل (29 فروردین) اعلام شد.

بنیاد غیرانتفاعی الف زیرو که بر توسعه الف زیرو نظارت دارد، قصد دارد از تیم‌های توسعه دهنده برای ایجاد بر روی پلتفرم خود و پیشرفت بلاکچین حمایت کند.

در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف، آنتونی زولسیاک (Antoni Zolciak)، یکی از بنیانگذاران الف زیرو به اشتراک گذاشت که هدف برنامه تامین مالی اکوسیستم الف زیرو تامین مالی نوآوری‌های تیم‌های توسعه دهنده است که قابلیت‌ها، عملکردها و پذیرش بلاکچین الف زیرو را گسترش می‌دهند.

همچنین زولسیاک به کوین تلگراف گفت که این برنامه از ایده‌های پروژه مختلف، از اثبات مفهوم تا تیم‌های مجرب با راه‌حل‌هایی در پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

الف زیرو می‌خواهد با ارائه پشتیبانی جامع که فراتر از کمک‌های مالی است، توسعه‌دهندگان را مانند کمک به امکان‌سنجی کسب‌وکار، انطباق با مقررات و ایجاد جامعه جذب کند. این بنیاد به دنبال ارائه دسترسی به یک شبکه شریک قابل اعتماد و همچنین به اشتراک گذاشتن تجربه خود در ساخت چیزی از ابتدا است.

زولسیاک گفت: “ما امیدواریم که یک رویکرد تا حدودی بازطراحی شده برای اینکه لایه 1 چگونه می‌تواند از سازندگان حمایت کند و از ارائه کمک‌های مالی فراتر رود، معرفی کنیم.”

برنامه تامین مالی اکوسیستم شامل کمک‌های مالی و تسریع در تمام مراحل توسعه محصول است و با متقاضیان موفق تا 500,000 دلار برای هر پروژه به عنوان کمک مالی دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، دریافت کنندگان کمک هزینه دسترسی انحصاری به استخر سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر الف زیرو، اعتبارات زیرساختی از خدمات وب آمازون و مشاوره طراحی امنیتی از کودلسکی سکیوریتی (Kudelski Security) خواهند داشت. همچنین شبکه شریک الف زیرو در صورت نیاز بازاریابی، برندسازی، تجربه کاربری (UX)، طراحی محصول و پشتیبانی عملیاتی را ارائه خواهد کرد.

اکوسیستم

ماگدالنا اولکسی (Magdalena Oleksy)، سرپرست اکوسیستم الف زیرو، در مورد انواع پروژه‌هایی که به حمایت از الف زیرو علاقه‌مند است و معیارهای انتخاب دریافت‌کنندگان کمک مالی، به کوین تلگراف گفت: “بنیاد الف زیرو فعالانه به دنبال حمایت از طیف متنوعی از پروژه‌هایی است که به اکوسیستم ارزش می‌افزایند.”

“هنگام انتخاب دریافت کنندگان کمک هزینه، ما توانایی تیم برای افزایش استفاده و پذیرش شبکه، قابلیت‌های اجرای آنها و منحصر به فرد بودن پروژه را در نظر می‌گیریم. در نهایت، این بنیاد به دنبال تشویق نوآوری و اصالت در پیشنهادات است.”

مرحله آزمایشی این برنامه قبلاً مجموعه‌ای از پروژه‌ها مانند پروتکل وام‌دهی و استقراض غیرمتمرکز اباکس (Abax)، بازار ان‌اف‌تی آرت زیرو (NFT Art Zero)، خدمات نام دامنه ای‌زد‌ای‌آر‌او دامینز (AZERO Domains)، تجربه منحصر به فرد متاورس DRKVRS، پلتفرم هویت غیرمتمرکز درجه سازمانی گیتنوکس (Gatenox) و پلتفرم امنیتی غیرمتمرکز اینترلاک (Interlock) را تولید کرده است.

اکوسیستم

برنامه تامین مالی اکوسیستم الف زیرو توسط مشارکت کنندگان بلندمدت پروژه، از جمله دایموند اتلس کپیتال (Diamond Atlas Capital)، ان‌اکس ژن (NxGen)، بلک دراگون (BlackDragon)، نکر ونچرز (Necker Ventures)، هودل دات ان‌ال اند هودل ونچرز (Hodl.nl and Hodl Ventures)، پراگما ونچرز (Pragma Ventures)، آرآر2 کپیتال (RR2 Capital)، کاردینال کریپتوگرافی (Cardinal Cryptography)، کاردینال ونچرز (Cardinal Ventures)، بل ودر راکس (Bellwether Rocks) و آفبیت (Offbeat) پشتیبانی می‌شود.

علیرغم اخبار اخیر تامین مالی اکوسیستم، سرمایه گذاری سرمایه گذاران ریسک‌پذیر در شرکت‌های رمزارزی در سه ماهه اول سال 2023 به کاهش خود ادامه داد. بر اساس گزارش گلکسی ریسرچ (Galaxy Research) بازوی تحقیقاتی شرکت سرمایه‌گذاری رمزارزی گلکسی دیجیتال 2.4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر یا همان VC‌ها در طول سه ماهه اول 2023 شاهد کمترین میزان سرمایه‌گذاری از سه ماهه آخر سال 2020 (1399)بوده است.

در این گزارش آمده است که شرکت‌هایی که در زیربخش وب3 (Web3)، متاورس (Metaverse) ان‌اف‌‌‌تی‌ها (NFT)، دائو (DAO)، و گیمینگ (Gaming) ایجاد می‌کنند، بیشترین معاملات را جذب کرده‌اند، در حالی که شرکت‌های معامله، صرافی، سرمایه‌گذاری و وام‌دهی بیشترین سرمایه (538 میلیون دلار) را جذب کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری‌های VC از زمانی که به اوج خود نزدیک به 13 میلیارد دلار در سه ماهه اول 2022 رسید، کاهش یافته است و نتایج سه‌ماهه اخیر نشان‌دهنده کاهش بیش از 80 درصدی نسبت به سال گذشته است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array