به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برنامه‌های غیرمتمرکز می‌توانند از ویژگی‌های حریم خصوصی بهبود یافته بهره ببرند، زیرا شرکت بلاکچین او‌ایسیس (Oasis)، بلاکچین سافایر (Sapphire) حریم خصوصی سازگار با EVM خود را راه اندازی می‌کند.

سافایر و او‌ایسیس پرایوسی لیر (Oasis Privacy Layer) به اختصار (OPL) اکنون فعال هستند و به برنامه‌های غیرمتمرکز موجود (DApp) در شبکه‌های ماشین مجازی اتریوم (EVM) اجازه می‌دهند تا از اولین ویژگی‌های حریم خصوصی بلاکچین بدون نیاز به تعویض زنجیره‌ای متقابل برای توکن‌های مربوطه استفاده کنند.

کوین تلگراف با Oasis تماس گرفت تا در مورد اجزای اصلی بلاکچین سافایر بیشتر توضیح دهد و اینکه چگونه می‌تواند به توسعه زنجیره متقابل وب 3 با تمرکز بر ویژگی‌های حریم خصوصی برای قراردادهای هوشمند کمک کند.

جرنج کِس (Jernej Kos)، مدیر بنیاد Oasis گفت که OPL به طور خاص به توسعه دهندگانی که DApps را روی هر شبکه EVM ساخته‌اند، اجازه می‌دهد تا انواع ویژگی‌های سافایر را بدون نیاز به مهاجرت به بلاکچین Oasis یکپارچه کنند:

“سازگاری کامل با EVM به این معنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند قراردادهای هوشمند خصوصی را در محیطی بسازند که از قبل با آن آشنا هستند، برای مثال قراردادهای هوشمند سالیدیتی که بر روی EVM اجرا می‌شوند، همانطور که از اتریوم شناخته می‌شود.”

بلاکچین

کِس اضافه کرد که این عملکرد توانایی استقرار DApp‌ها را در زنجیره‌های مختلف بهبود می‌بخشد و آنها را سازگار می‌کند. مثال دیگر داشتن یک قرارداد هوشمند هسته DAO در اتریوم در حالی که رای گیری کاملاً خصوصی در سافایر انجام می‌شود، با نتایج نهایی به قرارداد هسته DAO ارسال می‌شود.

“به این ترتیب قابلیت‌های حریم خصوصی سافایر در معرض هر زنجیره دیگری قرار می‌گیرد.”

به گفته مدیر بنیاد Oasis، اکثر DAppهایی که در Oasis توسعه می‌یابند، حریم خصوصی هستند و کاربران را قادر می‌سازند تا کنترل کامل بر داده‌های زنجیره‌ای خود داشته باشند تا نحوه اشتراک‌گذاری و دسترسی به آن‌ها را کنترل کنند. این موضوع در فهرستی از ابزارها و پلتفرم‌های مختلفی که در اکوسیستم Oasis ساخته شده‌اند نیز مشهود است.

کِس صرافی‌های غیرمتمرکز محرمانه، بازی‌های بلاکچین با قابلیت حفظ حریم خصوصی، انتزاع حساب، NFT‌های محرمانه، رای‌گیری خصوصی، مزایده‌های پیشنهادی، مدیریت کلید و شناسایی غیرمتمرکز را به عنوان موارد استفاده از سازندگان زنجیره Oasis مطرح کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array