به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اعلامیه روز 14 نوامبر (23 آبان)، کمپانی دیزنی قصد دارد بعد از راه‌اندازی یک پلتفرم توکن‌های غیرمثلی (NFT) با همکاری شرکت بلاکچین و متاورس دپر لبز (Dapper Labs)، شخصیت‌های کارتونی نمادین یک قرن گذشته خود را در این بازار NFT که با نام Disney Pinnacle شناخته می‌شود، توکنیزه‌سازی کند.

این پلتفرم نمادهایی از پیکسار (Pixar) و همچنین قهرمانان و شخصیت‌های شرور کهکشانی جنگ ستارگان را نیز شامل خواهد شد که به صورت منحصر به فرد به عنوان پین‌های دیجیتال کلکسیونی و قابل معامله طراحی شده‌اند. رهام قره گوزلو، مدیر عامل دپر لبز در این خصوص توضیح داد: «هواداران از هر کجای جهان می‌توانند این پین‌های پویا را روی دستگاه تلفن همراه خود جمع‌آوری و صرف‌نظر از موقعیت مکانی خود به شکلی آنی و ایمن با یکدیگر معامله کنند.»

NFT دیزنی لند

زمان راه‌اندازی پلتفرم NFTهای دیزنی

این پلتفرم NFT اواخر سال جاری در اپ استور اپل برای سیستم عامل iOS، در گوگل پلی استور برای دستگاه‌های اندرویدی و در قالب یک نسخه تحت وب روانه بازار خواهد شد. در حال حاضر، فقط یک لیست انتظار و یک سایت لندینگ در صفحه رسمی این پروژه وجود دارد. پلتفرم Disney Pinnacle بر بستر بلاکچین لایه 1 فلو (Flow) ساخته شده است که سازنده آن نیز دپر لبز است. پیش از این نیز تیکت مستر (Ticketmaster) تصمیم گرفته بود که بلیط‌های رویداد NFT را در بلاکچین Flow ضرب کند.

گفتنی است که اوایل سال جاری، دیزنی به عنوان بخشی از یک طرح بازسازی جامع برای کاهش 5.5 میلیارد دلاری هزینه‌های عملیاتی خود و اخراج 7000 نفر از پرسنل خود طی دو ماه، از بخش متاورس خارج شد و حدود 50 عضو از بخش متاورس این شرکت قرارداد کاری جدید دریافت نکردند.

از سوی دیگر، دپر لبز که در سال 2018 توسط یک کارآفرین ایرانی کانادایی در ونکوور کانادا تأسیس شد، 15 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از خالق هنگ کنگی آنیموکا برندز (Animoca Brands) دریافت نمود. در جولای 2023، دپر لبز خبر سومین دور اخراج کارکنان خود را اعلام کرد. این شرکت به دلیل برندهای NFT معروف خود مانند CryptoKitties و NBA Top Shot شناخته شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array