به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی بزرگ سیرکل (Circle)، صادرکننده دومین استیبل کوین بزرگ اکوسیستم بلاکچین یعنی یواس‌دی کوین (USDC)، از راه‌اندازی پروتکل انتقال بین زنجیره‌ای (CCTP) بر بستر آربیتروم (Arbitrum) خبر داده است، ابزاری که نقل و انتقال آسان توکن در این شبکه مقیاس‌پذیری لایه دو مبتنی بر اتریوم را تسهیل می‌کند.

«انتقال USDC به صورت بومی به شبکه آربیتروم بسیار ساده‌تر شد. پروتکل انتقال کراس‌چین (CCTP#) اکنون در بستر آربیتروم فعال است و امکان انتقال مستقیم به شبکه‌های اتریوم و آواکس را فراهم می‌کند.»

– سیرکل (@circle)؛ 27 ژوئن 2023

پروتکل CCTP یک ابزار بدون نیاز به مجوز آن‌چین است که انتقال USDC بین بلاکچین‌های مختلف را از طریق توکن‌سوزی و مینت توکن تسهیل می‌کند. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده است که انجام تراکنش‌های USDC را آسان‌تر کرده و در عین حال، این استیبل کوین را در معرض اکوسیستم‌های بیشتری قرار می‌دهد تا از این طریق نقدینگی خود را در سراسر جهان تقویت کند.

پروتکل CCTP سیرکل

مزایای ابزار CCTP بر بستر آربیتروم

در حالی که سادگی و سهولت کاربری از اصلی‌ترین اهداف طراحی پروتکل CCTP به‌شمار می‌رود که اکنون بر بستر شبکه آربیتروم راه‌اندازی شده است، این اقدام بی‌شک مزایای دیگری نیز به همراه دارد. بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط کمپانی سیرکل، پروتکل CCTP به‌منظور حل مسائل مربوط به تقسیم‌بندی نقدینگی و تجربیات ضعیف کاربری در نسخه‌های غیررسمی و بریج‌شده USDC مرتبط با این اکوسیستم، طراحی شده است.

توانایی کاربران برای نقل و انتقال USDC در زنجیره‌های مختلف، همچنان راهی مناسب برای کنترل سرمایه در این اکوسیستم است. علیرغم اینکه CCTP با هدف آسان کردن شیوه کاربری برای کاربران نهایی ساخته شده است، به عنوان یک ابزار ابتدایی سطح پایین برای توسعه‌دهندگان نیز در نظر گرفته شده است به‌گونه‌ای که بتوانند به راحتی از آن استفاده کرده و آن را گسترش دهند.

 پروتکل انتقال بین زنجیره‌ای (CCTP) با کیف پول متامسک (MetaMask ) کار کرده و از مجموعه‌ای از پل‌ها، از جمله Interport، Wormhole و wanchain و غیره پشتیبانی می‌کند.

ایجاد ویژگی قابلیت همکاری برای USDC

استیبل کوین USDC در راستای ارتقای سطح خدمات به کاربران فعلی خود و همچنین گسترش نفوذ خود در اکوسیستم وب3 (Web3.0)، مشارکت های جدیدی را با هدف تقویت قابلیت همکاری و تعامل‌پذیری این توکن آغاز کرده است. به گزارش یوتودی (U.Today )، کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای ذخیره و ارسال ارزهای دیجیتال، معاملات USDC را در بستر پالیگان بدون دریافت کارمزد انجام می‌دهد.

هرچند این استیبل کوین هنوز از نزدیکترین رقیب خود یعنی تتر (USDT) از جهات بسیاری عقب‌تر است، ولی به شکلی روزافزون ارزش بازار، رتبه و ارتباط خود را در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران صنعت کریپتو افزایش می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array