به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از آنجایی که صنعت ارزهای دیجیتال با چالش‌های نظارتی در ایالات متحده مواجه است، صرافی عمومی رمزارز کوین بیس (Coinbase) با یک پلتفرم مشتقات جهانی در حال حرکت است.

در 2 می (12 اردیبهشت)، این صرافی راه‌اندازی صرافی بین‌المللی کوین بیس (CIE) را اعلام کرد، یک پلتفرم نهادی جدید که برای معامله مشتقات کریپتو طراحی شده است.

CIE معاملات را با لیست کردن معاملات آتی دائمی بیت کوین و اتر در اواخر این هفته آغاز خواهد کرد. تمام معاملات در CIE با استیبل کوین USD Coin با پشتوانه کوین بیس تسویه خواهد شد و نیازی به رمپ فیات ندارد.

کوین بیس تاکید کرد که معامله دسترسی مستقیم در CIE برای مشتریان سازمانی از طریق رابط برنامه‌نویسی کاربردی در حوزه‌های قضایی واجد شرایط و غیر ایالات متحده در دسترس است. کوین بیس افزود: “این محصولات در حال حاضر برای مشتریان خرد در دسترس نیستند.”

بر اساس این اعلامیه، پلتفرم جدید بین‌المللی ارزهای دیجیتال با پشتیبانی رگولاتورها در برمودا (Bermuda) راه‌اندازی شده است. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، کوین بیس تا اواسط آوریل 2023 ( اواخر فروردین 1402) مجوزی از سازمان پولی برمودا (BMA) دریافت کرد.

کوین

مجوز کلاس F به کوین بیس اجازه می‌داد تا یک بورس دارایی دیجیتال و یک ارائه دهنده صرافی مشتقات دارایی دیجیتال و همچنین فعالیت‌هایی مانند فروش توکن و صدور اجرا کند.

کوین بیس خاطرنشان کرد که محیط نظارتی برمودا به دلیل “سطح بالای شفافیت، انطباق و همکاری” شناخته شده است.

برمودا یک منطقه خودگردان برون مرزی بریتانیا با یک دولت پارلمانی است. برمودا مانند بریتانیا، جایی که رمزارزها در حال حاضر قانونی هستند، رفتار دوستانه‌ای با کریپتو داشته است و اخیراً به طور فزاینده‌ای در صنعت کریپتو رشد کرده است.

در اواخر آوریل، هولدینگ بین‌الملل میامی (Miami International Holdings)، اپراتور بورس اوراق بهادار برمودا، بقایای صرافی رمزارزی FTX را خریداری کرد. این شرکت بورس اوراق بهادار و اختیار معامله FTX و خانه تسویه حساب لجراکس (LedgerX) را به قیمت 50 میلیون دلار خریداری کرد.

پیش از این، ادوارد برت (Edward Burt)، نخست‌وزیر برمودا و وزیر دارایی، اعلام کرده بود که دولت علی‌رغم شکست‌هایی مانند FTX، برای ارزهای دیجیتال باز است. سال گذشته، مقامات محلی همچنین اعلام کردند که برمودا با وجود اینکه صنعت با بازار نزولی عظیم در سال 2022 مواجه است، جاه‌طلبی‌های کریپتو خود را حفظ خواهد کرد.

کوین

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بانک سرمایه‌گذاری بزرگ ایالات متحده، سیتی گروپ (Citigroup)، ارزش سهام کوین بیس را به خنثی یا ریسک بالا از خرید یا ریسک بالا با هدف قیمتی 65 دلار، از 80 دلار کاهش داده است. به گفته پیتر کریستینسن (Peter Christiansen)، تحلیلگر سیتی گروپ، غیرقابل پیش‌بینی بودن نظارتی در بخش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، تهدیدی برای کوین بیس است.

اظهارات سیتی در بحبوحه سقوط سهام کوین بیس برای چندین هفته بیان شد. طی ماه گذشته، سهام کوین بیس بیش از 20 درصد سقوط کرد و از بالاترین رقم نزدیک به 72 دلار در آوریل به 50 دلار در روز دوشنبه، 1 می (11 اردیبهشت) سقوط کرد.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، کوین بیس قصد داشت تا از اواسط مارس 2022 (اواخر اسفند 1401) یک صرافی جهانی ارز دیجیتال راه‌اندازی کند. اولین گزارش‌ها در مورد پلتفرم ارز دیجیتال بین‌المللی آینده کوین بیس تنها چند روز قبل از اینکه صرافی رسماً اعلام کرد که اخطار ولز (Wells) را از اوراق بهادار ایالات متحده دریافت کرده بود، منتشر شد. کمیسیون بورس در پاسخ کوین بیس در 25 آوریل (5 اردیبهشت 1402) درخواستی علیه SEC ارائه کرد و از قانون‌گذار خواست تا مقررات صنعت را روشن کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array