به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، زودیا کاستودی (Zodia Custody) زیرمجموعه بانک چند ملیتی بریتانیایی استاندارد چارترد (Standard Chartered) که تمرکز اصلی آن بر صنعت کریپتو قرار دارد، اعلام کرده است که به زودی با راه‌اندزای سرویس استیکینگ خود، به مشتریان خود اجازه می‌دهد از دارایی‌های رمزپایه خود سود کسب کنند.

این متولی سرویس‌های ارز دیجیتال برای راه‌اندازی سرویس “Zodia Custody Yield” با اُپن‌اِدِن (OpenEden) شریک شده است، که دارایی‌های دنیای واقعی مانند اسناد خزانه‌داری را توکنیزه کرده و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد ضمن بهره‌مندی از مزایای بلاکچین، از این دارایی‌ها سود کسب کنند.

در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است که پیشنهاد بازده سرمایه به سرمایه‌گذاران نهادی اجازه می‌دهد «به پتانسیل بازدهی خارج از زنجیره برای دارایی‌های درون زنجیره‌ای خود دسترسی داشته باشند بدون اینکه امنیت پلتفرم زودیا کاستودی را به خطر بیندازد». این سرویس شامل خدمات استیکینگ است، که به وسیله آن دارندگان ارزهای دیجیتال، با هدف ارتقای سطح امنیت شبکه، دارایی خود را در این پلتفرم قفل و در ازای آن پاداش‌های دوره‌ای دریافت می‌کنند.

استیکینگ  زودیا

نباید فراموش کرد که گرچه استیکینگ فرصتی قانع‌کننده برای کسب درآمد کسب‌وکارهای ارز دیجیتال است، اخیراً به یک تله نظارتی رایج برای شرکت‌های مستقر در ایالات متحده تبدیل شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)  آمریکا قبلاً از شرکت‌هایی مانند کراکن (Kraken) و کوین بیس (Coinbase) به دلیل ارائه محصولات مشابه به مشتریان خرد بدون ارائه افشای ریسک مورد نیاز شکایت کرده است.

با این وجود، چندین شرکت اروپایی به تازگی قدم در این راه گذاشته‌اند. صرافی بزرگ آلمانی Boerse Stuttgart Group در اوایل این ماه خدمات استیکینگ مشابهی را برای مشتریان نهادی خود آغاز کرد و دلیل آن را «علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران نهادی به بخش استیکینگ» عنوان نمود.

جرمی نگ، یکی از بنیانگذاران OpenEden، در بیانیه‌ای گفت: «میلیاردها دلار استیبل کوین وجود دارد که می‌توانند به راحتی برای سرمایه گذاران بازدهی ایجاد کنند. “این یک فرصت بزرگ است و ما و زودیا امیدواریم بتوانیم این فرصت را در اختیار موسسات قرار دهیم.”

ناگفته نماند که زودیا چند روز پیش از گسترش خدمات نگهداری رمزارزهای خود در سنگاپور خبر داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: decrypt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array