به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مسترکارت (Mastercard) یکی از چندین شرکت قدیمی است که ریشه در امور مالی سنتی دارد، در سال‌های اخیر در تعدادی از طرح‌های Web3 شرکت داشته است.

اخیراً در 12 آوریل (23 فروردین)، مسترکارت برنامه شتاب دهنده هنرمندان جدید خود را اعلام کرد. این برنامه دارای توکن غیرقابل تعویض (NFT) است و بنابراین فقط برای دارندگان ان‌اف‌تی موزیک پس مسترکارت (Music Pass NFT) قابل دسترسی است.

طبق اعلامیه، NFT نسخه محدود و رایگان تا پایان ماه برای نوازندگان و طرفداران است. این برنامه با همکاری پالیگان (Polygon) ایجاد شده است و دسترسی رایگان به موارد آموزشی، ابزارهای هوش مصنوعی (AI) منحصر به فرد و سایر تجربیات را ارائه می‌دهد.

مسترکارت

نمونه ای از Mastercard Music Pass NFT. منبع: مسترکارت

راجا راجامانار(Raja Rajamannar)، مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات مسترکارت، گفت که برنامه‌هایی از این دست برای کمک به کاربران برای درک بهتر و اعتماد به نحوه استفاده از بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال وجود دارد.

“ما همچنین معتقدیم که Web3 می‌تواند ابزاری قدرتمند در ایجاد ارتباط بین مردم و ایجاد جوامع پیرامون علایق مشترک جهانی باشد.”

مسترکارت تاکید کرد که مدت‌ها حامی و به طور همزمان یکی از اولین پذیرنده‌های فناوری Web3 بوده است تا به طرفداران و سازندگان فرصت‌های بیشتری برای ایجاد «تجارب انحصاری، فراگیر و مقیاس‌پذیر» بدهد.

مسترکارت در حال حاضر پنج هنرمند از ژانرهای مختلف در سراسر جهان را برای شرکت در برنامه انتخاب کرده است. علاوه بر فناوری‌های Web3، هنرمندان از یک استودیوی موسیقی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده خواهند بود.

این توسعه مسترکارت کمتر از دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که ویزا اعلام کرد که تمام شراکت‌های جدید کریپتو و بلاکچین را متوقف خواهند کرد. ارائه‌دهندگان خدمات مالی گفتند که همه راه‌اندازی‌های جدید تا زمانی که شرایط بازار بهبود یافته، همراه با یک چارچوب نظارتی شفاف‌تر و تثبیت‌شده‌تر قابل مشاهده باشد، به تعویق خواهد افتاد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array