به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال همکاری میان ChatGPT و توکن بومی شبکه بلاکچین هدراهشگراف (HBAR)، برای اولین بار شاهد همگرایی میان صنعت بلاکچین و هوش مصنوعی (AI) خواهیم بود. ChatGPT قادر خواهد بود با استفاده از ویژگی‌های غیرمتمرکز شبکه‌های بلاکچین، تعاملاتی ایمن با شبکه هدرا برقرار کرده و به خدمات متنوع آن مانند سرویس اجماع هدرا (HCS)، سرویس توکن هدرا (HTS) و سرویس قراردادهای هوشمند دسترسی پیدا کند.

توسعه‌دهنده معروف، اد مارکز (Ed Marquez)، دستورالعمل‌هایی پیرامون ایجاد این افزونه با تمرکز بر موجودی در حساب‌های هدرا هشگراف در توییتر ارائه کرده است. به گفته وی، کاربران می‌توانند موجودی حساب خود را از طریق یک نتورک اکسپلورر مشاهده کنند یا از طریق نودهای قرینه REST API مورد استفاده این افزونه، آنها را در قالب برنامه‌نویسی بازیابی نمایند. مهم این است که توجه داشته باشید که اطلاعات هدرا (HBAR) به tinybars (tℏ) تبدیل می‌شوند که در آن، هر 100,000,000 tℏ نشان دهنده 1 ℏ است.

حساب‌های کاربری موجود در شبکه هدرا (Hedera) اطلاعاتی هستند که در دفتر کل ذخیره می‌شوند و توکن‌هایی از جمله HBAR و توکن‌های غیرمثلی ایجاد شده در بستر Hedera را در خود نگه می‌دارند.

ChatGPT در هدراهشگراف

دستاوردهای ادغام ChatGPT با هدراهشگراف

با استفاده از یک افزونه، ادغام ChatGPT با شبکه هدرا امکان بازیابی موجودی HBAR و سایر توکن‌ها را از حساب‌های شبکه هدرا فراهم می‌کند. این ادغام، تعامل بین ChatGPT و بلاکچین و همچنین نظارت و مدیریت دارایی‌ها را برای کاربران ساده‌تر خواهد کرد.

پس از توسعه این افزونه و تست عملکرد موفقیت‌آمیز API، نصب افزونه در رابط کاربری ChatGPT امکان‌پذیر می‌شود. با نصب و فعال‌سازی این افزونه، کاربران می‌توانند برای جستجوی موجودی HBAR و توکن‌ها در اکانت‌های شبکه هدرا با ChatGPT تعامل برقرار کنند. سپس این افزونه درخواست‌هایی را به رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) نود mirror شبکه هدرا ارسال کرده تا اطلاعات لازم را بازیابی کند.

می‌توان با استفاده از فناوری بلاکچین، منشأ و یکپارچگی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را تأیید کرد و از قابلیت اطمینان بیشتر آن مطمئن شد. کاربران می‌توانند بدون نگرانی در مورد کارمزدهای بالا یا تاخیر در پردازش، ریزتراکنش‌های زیادی انجام دهند، به محتوای ممتاز دسترسی داشته باشند و در اقتصاد توکنیزه‌شده مشارکت کنند.

این همکاری، راه را برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) نیز هموارتر می‌کند. این دپ‌ها (dApp) می‌توانند از نقاط قوت هر دو فناوری استفاده کنند تا بازارهای غیرمتمرکز و پلتفرم‌های مشارکتی ایجاد نموده و مشارکت بیشتر کاربران را به ارمغان بیاورند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array