به گزارش ایران دکونومی، چند روزی است که عدم تخصیص سهمیه بنزین به رانندگان اسنپ و تپسی، خبرساز شده است. حداقل از حدود چهار ماه پیش به این سو، سهمیه‌ای که قرار بود هر ماه بر اساس میزان پیمایش به آنها تخصیص یابد، پرداخت نشده است.

رانندگان از این موضوع گلایه زیادی دارند. آنها می‌گویند که با وجود تورم موجود در جامعه و افزایش قابل توجه قطعات یدکی خودرو، عدم تخصیص سهمیه بنزین شرایط کار را برای آنها سخت کرده است. آنها تاکید می‌کنند که با توجه به پایین بودن کرایه‌‌ها، بالا بودن کمیسیون‌های اسنپ و تپسی و استهلاکی که فعالیت به عنوان راننده این دو شرکت برای خودروها ایجاد می‌کند، دیگر کار برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

در این شرایط، بسیاری از رانندگان اسنپ و تپسی یک درخواست مشخص دارند؛ آنها می‌گویند قرار بود در ازای پایین بودن کرایه‌ها به آنها سهمیه بنزین تخصیص یابد، حالا این سهیمه ظاهرا حذف شده است، این دو شرکت باید کرایه‌ها را با قیمت بنزین آزاد محاسبه کنند. البته یک پیشنهاد دیگر هم کاهش کمیسیون‌های اسنپ و تپسی است.

در این میان، پرداخت کرایه‌های اسنپ و تپسی در شرایط کنونی نیز برای برخی از مسافران ساده نیست و باید دید اسنپ و تپسی برای جلب رضایت رانندگان خود چه تصمیمی می‌گیرند.

گلایه‌های رانندگان اسنپ و تپسی

در ادامه نظر برخی مخاطبان را در مورد عدم تخصیص سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی می‌‌خوانید.

واقعاً نمیدونم چی بگم! روزی ۱۰۰هزارتومن بنزین میزنم، خب تنها راهش اینه که کرایه‌ها براساس بنزین آزاد نرخ گذاری بشه…۳روز اینکار رو انجام بدین حل میشه مسئله….قراربود کرایه‌ها براساس بنزین دولتی نرخ گذاری بشه در مقابل دولت مابقی هزینه بنزین رو واریز کنه….حالا که بدقولی کرده بهترین کار همینه واقعی کنید قیمت سفر هارو.

اینکه چند ماهه مابه‌التفاوت ریالی بنزین واریز نشده، کاملاً درست و بجاست و الان مشکل بعدی که خیلی مهمتره و به‌وجود آمده و هیچ کس هم پاسخگو نیست و آن نداشتن بنزین هست به این معنی که جایگاه داران دیگه کارت سوخت نمیدن و سهمیه ما هم جوابگوی یک هفته است.

سهمیه بنزین نداریم جایگاه هم میگه کارت نداریم ماشین تو گرما خود شخصم تو گرما، بعد مسافر کلی مارو الاف میکنه تا بیاد بیرون، اگر هم لغو کنیم بریم از موجودیمون کم میکنن.

رانندگان

خدایی من ماهی ۵۵۰۰ کیلومتر کارکرد دارم بخدا ماهی ۱بار روغن ۲بار لنت بخدا قسم یعنی این کرایه‌ها هم که خیلی بی‌انصافی هست. من یه سفر ۱۷کیلومتری که کرایه‌اش ۵۳تومان بود، تقریباً باور می‌کنید ۲ساعت و ۱۴دقیقه طول کشید؟ این انصاف به دوره…

۴ماهه که سهمیه بنزین واریز نشده، آزادم که می‌زنیم با این مقدار سهمیه‌ای که به کارت سوخت واریز میشه، کلاً دوهفته جوابه. بعدش دیگه بنزین نداریم و در به در باید دنبال جایگاهی بگردیم که کارت سوخت داشته باشه بده بزنیم از یه طرفم تو این هوای گرم یکسره باید کولر بگیریم که خودمون و مسافر اذیت نشیم. کلی به ماشین فشار میاد، اصلاً به کرایش نمی‌ارزه. هرچی در میاریم باید خرج بنزین و ماشین کنیم؛ هیچکس هم به فکر نیست. کرایه‌ها اصلاً با این کمیسیون جور در نمیاد.

کمیسیون که بالاست، قطعاتم که سر به فلک زده. سهمیه بنزینم که رو هواست. خدایی به چی مینازید وقتی نمیتونید یه سیستم حمل و نقل رو مدیریت کنید.

ای کاش اگر قرار هست سهمیه بنزین به ما تعلق نگیره اون را علناً و عملاً اعلام کنند و حداقل کرایه‌های ما رو بالا ببرند تا ما بتونیم با بنزین آزاد کار کنیم. اینطوری فقط در حق راننده اجحاف می‌شه و برای شرکت اسنپ و تپسی مهم نیست راننده در چه شرایطی هست.

چطور پارسال کرایه‌ها بالا رفت جناب رئیس جمهور دستور بازگشت کرایه‌ها رو دادن و انجامم شد؛ بدون اینکه کمیسیون اسنپ برگرده. سوالم اینه که چرا درد ما رانندگان رو کسی نمی‌فهمه؛ از قبیل (نبود سهمیه بنزین لاستیک وخدمات و…‌) باید از درآمد هنکفتی که به جیب دست اندر کاران میره و برای هیچ مسولی مهم نیست با این تورم و گرانی افسار گسیخته قطعات و معشیت مردم فقط و فقط میگم مدیریتو برید از مدیر عامل ایرانی‌الاصل شرکت اوبر یاد بگیرید که خودش بین مردم زندگی میکنه.

قیمت کرایه که می‌گیرن پائین هم نیست؛ روز به روز گران‌تر و با “عجله دارم” فقط سرویس می‌دهند.

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array