به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال موج بهبود قابل توجهی که بازار آلتکوین‌ها را فراگرفت، چشم‌انداز قیمت یونی سوآپ (UNI) نیز افزایش فرصت خرید در بازه‌های زمانی بالاتر را نشان می‌دهد. گاوها (خریداران) که با دقت این شرایط را زیر نظر دشتند، از این فرصت حداکثر استفاده را بردند و باعث شدند مقاومت مهم 5.72 دلاری به یک سطح حمایتی تبدیل شود.

علیرغم اینکه بیت کوین (BTC) به تازگی با پشت سر گذاشتن یک حرکت اصلاح شدید، تا مرز 30.3 هزار دلار کاهش یافت، احساسات کلی حاکم بر بازار همچنان صعودی باقی مانده است. این وضعیت می‌تواند برای آلتکوین‌هایی مانند یونی سوآپ (UNI) بسیار مهم باشد، زیرا خریداران به دنبال دستیابی به سودهای بیشتر در بلندمدت هستند.

افزایش فشار خرید و شکست مقاومت 5.72 دلاری

پس از اینکه قیمت یونی سوآپ (UNI) روز 10 ژوئن (20 خرداد) به پایین‌ترین سطح سالانه خود یعنی 3.64 دلار رسید، یک بازگشت صعودی تهاجمی را تجربه کرد. از آن زمان، قیمت UNI افزایش 68.2 درصدی در یک دوره یک ماهه را به ثبت رسانده است. در نتیجه این روند صعودی قدرتمند، سطوح مقاومت 4.34 دلار، 4.87 دلار و 5.21 دلار به ترتیب، به حمایت‌های قابل اعتماد برای خریداران تبدیل شدند.

با تداوم این رشد صعودی، یونی سوآپ (UNI) با بستن دو کندل سبز رنگ قوی موفق به عبور از یک سطح مقاومتی مهم دیگر شد. این دارایی دیجیتال با شکست مقاومت 5.72 دلار، اکنون با قیمت 5.75 دلار در حال معامله شدن است و بیش از 8.80 درصد رشد در تایم فریم هفتگی را نشان می‌دهد. در حالی که اصلاح عمومی بازار، دستیابی به هرگونه سود بیشتر را محدود کرده است ولی، سیگنال‌ها همچنان حاکی از افزایش بازده صعودی این رمزارز هستند.

نمودار یونی سوآپ
نمودار قیمت یونی سوآپ (UNI)؛ منبع: Trading View

شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار روزانه یونی سوآپ (UNI) درست زیر منطقه اشباع خرید باقی مانده است که نشان‌دهنده احتمال افزایش فشار خرید است. به همین ترتیب، اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) نیز به سمت بالا در حرکت است و افزایش تقاضا برای این ارز را تقویت می‌کند.

در صورت تثبیت موقعیت گاوها بالاتر از حمایت 5.72 دلار، هدف بعدی، افزایش موج خرید و رسیدن به مارک 7 دلار خواهد بود. با این حال، یک منطقه مقاومتی بالقوه در نزدیکی تراز 6.37 دلار تلاش خریداران را به چالش خواهد کشید، زیرا این ناحیه، سطحی کلیدی برای فعالیت نزولی در اواسط آوریل بوده است.

غلبه پوزیشن‌های لانگ در بازار آتی یونی سوآپ (UNI)

بر اساس داده‌های نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت (خرید به فروش) در صرافی‌های برتر ارزهای دیجیتال، ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل داده کوین گلس (Coinglass)، پوزیشن‌های لانگ UNI سهم قابل توجه 52.5 درصدی از پوزیشن‌های باز این ارز را در اختیار دارد. این نسبت معادل 25.02 میلیون دلار پوزیشن‌ خرید است که 2.42 میلیون دلار بیشتر از پوزیشن‌های فروش می‌باشد.

پوزیشن‌های لانگ و شورت یونی سوآپ
منبع: Coinglass

روند حاکم بر بازار آتی یونی سوآپ باعث تقویت احساسات صعودی کوتاه‌مدت شده و تمایل سرمایه‌گذاران به حداکثر بهره‌مندی از شرایط صعودی فعلی را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array