به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک مرکزی انگلستان (BoE) تحولات قابل توجهی در برنامه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) ایجاد کرده است. تام ماتون (Tom Mutton)، مدیر بخش فین‌تک در BoE، اخیراً بینش‌هایی درباره جنبه حفظ حریم خصوصی CBDC و اینکه چرا بانک مرکزی ممکن است به دنبال گزینه‌های دیگری فراتر از بلاکچین به عنوان فناوری زیربنایی باشد، به اشتراک گذاشته است.

در این مصاحبه، ماتون گفت که در طول جلسه اخیر فناوران که توسط BoE میزبانی شده بود برای بحث در مورد طراحی پوند دیجیتال، اختلاف نظر واضحی در مورد اینکه کدام دفتر باید برای CBDC استفاده شود، وجود داشت. بنابراین، این بانک قصد دارد چندین فناوری دفتر کل، از جمله بلاکچین را آزمایش کند.

برنامه‌های توسعه یک پوند دیجیتالی که بریت‌کوین نامیده می‌شود، اولین بار زمانی پیشنهاد شد که وزارت خزانه‌داری بریتانیا و BoE در آوریل 2021 (فروردین 1400) یک کارگروه مشترک برای تحقیق در مورد یک CBDC بریتانیا ایجاد کردند. سپس در فوریه 2023 (بهمن 1401)، این بانک یک مقاله مشاوره‌ای منتشر کرد که طراحی پوند دیجیتال را تشریح می‌کرد.

در حال حاضر، BoE و وزارت خزانه‌داری به دنبال بازخورد از ذینفعان و کارشناسان فناوری در مورد طرح پیشنهادی CBDC هستند. بازخورد تا 30 ژوئن (9 تیر) باز است.

ماتون بیان کرد:

“ما می‌خواهیم با مدل‌های کسب‌وکار دفتر کل توزیع‌شده در بخش خصوصی سازگار باشیم، اما متقاعد نشدیم که دفتر کل توزیع‌شده کارایی بیشتری نسبت به دفتر کل معمولی ارائه می‌دهد.”

CBDC

کوین تلگراف با BoE تماس گرفت تا در مورد سایر فناوری‌های دفتر کل صحبت کند. با این حال، BoE با انتشار پاسخی نداد.

جدا از بحث در مورد فناوری دفتر کل، ماتون همچنین در مورد جنبه حفظ حریم خصوصی CBDC صحبت کرد و ادعا کرد که بر ارائه حریم خصوصی به کاربران متمرکز است و داده‌های شخصی را جمع آوری نمی‌کند. او گفت که بانک بر تامین زیرساخت‌ها تمرکز خواهد کرد، در حالی که بازیگران خصوصی مسئول نوآوری خواهند بود.

هیچ داده‌ای با بانک انگلستان به اشتراک گذاشته نخواهد شد، ما می‌دانیم که چه تراکنش‌هایی اتفاق افتاده است، اما هیچ داده‌ای در مورد فردی که این کار را انجام داده است، نخواهیم داشت. در حالی که ارائه‌دهنده کیف پول داده‌های کاربر را در اختیار دارد اما به داده‌های تراکنش خود دسترسی نخواهد داشت.

ماتون ادعا کرد که BoE یا دولت به هیچ داده کاربر دسترسی نخواهند داشت و حتی ارائه دهندگان کیف پول با دسترسی محدود به این داده‌ها نیاز به رضایت کاربران در مورد داده‌هایی که می‌توانند ذخیره کنند، دارند. با تمرکز بر بخش خرد، BoE قبلاً اعلام کرده بود که پوند دیجیتال می‌تواند با استیبل کوین‌های خصوصی همزیستی داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array