به گزارش ایران دکونومی، و به نقل از محسن کریمی (معاون بین‌الملل بانک مرکزی)، رئیس کل بانک مرکزی روسیه فردا (2 خرداد) وارد تهران می‌شود.

کریمی همچنین گفت: مذاکرات دو جانبه‌ای بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی روسیه در جریان است. این مذاکرات در راستای توافقات و اسنادی است که طی یک سال گذشته بین بانک‌های مرکزی ایران و روسیه به امضا رسیده است. از سوی دیگر، روسیه امسال به عنوان ناظر در اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی حضور دارد.

کریمی در خصوص محتوای مذاکرات اجلاس فردا نیز گفت: علاوه بر اصلاحات پیش‌بینی شده در اساسنامه و رای‌گیری در این خصوص، یک سری اقدامات محتوایی نیز در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آستانه برگزاری این اجلاس موضوعات مهمی همچون پیام رسان بین بانکی برای بانک‌های مرکزی عضو این اتحادیه فراهم شده است که پیام‌های بانکی میان اعضا را از سوئیفت بی‌نیاز خواهد کرد. همچنین امکان‌سنجی و به کارگیری ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی برای پرداخت‌های برون مرزی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array