به گزارش ایران دکونومی، علیرضا متولیان، رئیس مرکز نوآوری بهسازان فردا در نشست خبری‌ که در حاشیه الکامپ بیست‌و‌ششم برگزار شد گفت: در دور جدید مرکز نوآوری می‌خواهیم با سیاست‌های جدید به سمت توسعه اکوسیستم نوآوری و ارتباط با آن حرکت کنیم.

رئیس مرکز نوآوری بهسازان فردا حوزه‌های فعالیت این مرکز را به سه بخش تقسیم کرد و گفت: بخش اول شتابدهی استارتاپ‌های کوچک در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بلاکچین، وب ۳، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و … است.

او ادامه داد: حوزه بعدی تمرکز روی شرکت‌های زیرمجموعه هولدینگ است که نیاز به جریان نوآوری دارند. برای این امر استارتاپ استودیو هولدینگ را راه‌اندازی کردیم که ارتباط شرکت‌ها را با تیم‌های نوآوری بر حسب نیازشان برقرار می‌کنند و بیزینس لاین‌های جدیدی را برای بانک فراهم می‌کند.

متولیان به سرمایه‌گذاری خطرپذیر به عنوان بخش سوم فعالیت مرکز نوآوری بهسازان فردا اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز بخش دیگری است که به‌زودی وارد آن خواهیم شد. در این رابطه برای تکمیل زنجیره ارزش گروه، استارتاپ‌ها را شناسایی و سرمایه‌گذاری می‌کنیم، بازار بانک را نیز در اختیارشان قرار می‌دهیم تا رشد کنند. ملاک سرمایه‌گذاری برای ما نوآور بودن، محصول جدید داشتن و وضعیت مالی شفاف است.

رئیس مرکز نوآوری بهسازان فردا از سرمایه‌گذاری روی دو شرکت بزرگ و چهار استارتاپ کوچک طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: نام این دو شرکت به زودی اعلام خواهد شد. در واقع، ما می‌خواهیم در گام اول ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم. طی یکی دو ماه آینده روی دو مجموعه بزرگ سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که اعلام خواهد شد.

او در ادامه عنوان کرد: همچنین تلاش داریم زیرساخت‌های خدماتی که برای استارتاپ‌ها نیاز است را نیز به آنها ارائه می‌کنیم. یکی از این زیرساخت‌ها در زمینه هوش مصنوعی است و قرار است در کنار دانشگاه تهران آزمایشگاه هوش مصنوعی را راه‌اندازی کنیم.

متولیان در آخر از عرضه چت‌بات بانک که در همکاری با بخش دانشگاهی راه‌اندازی شده است طی چند ماه آینده خبر داد.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array