به گزارش ایران دکونومی، در دومین روز از بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ، محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم‌نامه این سازمان و نصر کشور حاضر شد و گفت: رتبه‌بندی مراکز داده را از سال‌های قبل شروع کردیم و با اصلاح مصوبه ۲۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات قرار است بخش‌های دیگری که خدمات میزبانی و ابری ارائه می‌کنند، شامل رتبه‌بندی شوند.

خوانساری ادامه داد: در حوزه نرم‌افزار، قانون پدیدآورندگان نرم‌افزار را داریم که مربوط به سال ۷۹ است. در این بخش نیز باید به طبقه‌بندی و گواهی فنی نرم‌افزارها توجه کرد. در این رابطه حفظ حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار را با مجموعه نظام صنفی دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین گفت: اگر به دنبال اثربخشی در حوزه شناسایی و ارزیابی نرم‌افزارها و صدور گواهی قانونی هستیم این کار باید با مشارکت نظام صنفی رایانه‌ای صورت بگیرد.

در این مراسم همچنین به پنج شرکت، مجوز خدمات میزبانی داده شد. این مراکز عبارتند از: تبیان، مرکز داده میرعماد (آسیاتک)، چکاوک (پردازش هوشمند البرز)، داده پردازی فن آوا و فرهنگ آزما.

داده

رئیس نصر کشور: می‌خواهیم همه محصولات IT را شناسنامه‌دار کنیم

حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز گفت: سازمان نظام صنفی با ۲۱ هزار عضو و ۳۰ هیات مدیره و ۴۰۰ کمیسیون تخصصی بازوی اجرای ارتباط دولت و بخش خصوصی است. در این دوره برای نظم‌دهی به صنعت آی‌تی گام‌هایی جهت شناسنامه‌دار کردن مراکز مختلف کردیم.

او افزود: می‌خواهیم تمام محصولات صنعت آی‌تی کشور در لایه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار را شناسنامه‌دار کنیم. فعالیت‌های خوبی در سطح کمیسیون‌های تخصصی در این زمینه شکل گرفته است.

هاشمی همچنین گفت: به دنبال این هستیم فعالان صنعت نرم‌افزار بتواند محصولات خودشان را به عنوان وثیقه به بانک‌ها و مراکز مختلف ارائه کنند.

حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم گفت: مراکز داده با بالا بردن سطح کیفی خدمات خود می‌توانند تضمین کننده کیفیت سرویس‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات باشند.

او همچنین گفت: ابتدای امسال فراخوانی داشتیم که امکانات و خدمات این مراکز را شناسایی و به مراکز دولتی معرفی کنیم.

منکرسی از تلاش‌هایی برای شکل‌گیری نظام رتبه‌بندی در حوزه نرم‌افزار در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array