به گزارش ایران دکونومی و به نقل از روابط عمومی ساترا، سعید مقیسه تاکید کرد که نهاد مسئول وظیفه دارد ماموریت‌های خود که حمایت از منافع ملی است را به شکل دقیق اجرا کند. به عنوان نمونه از تولید محتوای سیاه‌نمایی جلوگیری کند؛ چرا که این موارد جزو حقوق عامه است و نهادهای تنظیم‌گر باید قوانین و مصادیق را برای کسب‌وکارهای محتوایی خیلی دقیق و واضح مشخص کنند تا آنها بدانند چگونه باید مجوز بگیرند و چه فرایندی را بایستی طی کنند.

رئیس ساترا در گفت‌وگوی خود با شبکه خبر درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر گفت: این مصوبه در ادامه ماموریت‌ها و شرح وظایف قبلی سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. برنامه‌ریزی کلان برای رسانه‌های کشور جزو وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

ساترا

او افزود: تصویب ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت‌ و تصویر فراگیر در راستای مسئولیت نظام و حاکمیت و شورای عالی انقلاب فرهنگی به انجام رسیده است. طبق این مصوبه، تفکیک وظایف و اتحاد و انسجام بین صداوسیما، وزارت ارشاد و شورای عالی فضای مجازی مد نظر قرار گرفته است. به‌عنوان نمونه پیش از این وظیفه صدور مجوز برای انتشار کتاب برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ زمانی که این کتاب تبدیل به نسخه صوتی می‌شد در حوزه صوت و تصویر فراگیر قرار می‌گرفت که در محدوده ماموریتی صداوسیما و ساترا بود. در این شرایط کسب‌وکارها با دو نهاد درگیر بودند که به منظور حمایت و تسهیل تمامی مراحل از ابتدا تا انتها مواردی که صدور مجوز سنتی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، مجدداً بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شد.

مقیسه با اشاره به نحوه اجرای ماموریت صداوسیما در این مصوبه گفت: دستورالعمل‌ها و ضوابط صدور مجوز در محدوده مورد توافق برای تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توافق صداوسیما تنظیم می‌شود اما وزارت ارشاد آن را اجرا خواهد کرد.

او ادامه داد: تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی، برنامه‌های تلویزیونی، رسانه‌های کابرمحور یا ناشر محور و نظارت بر اجرای قوانین پخش زنده برعهده صداوسیما است و نمایندگانی از وزارت ارشاد در جلسات شورای مجوز تولید و انتشار ساترا حضور خواهند داشت.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array