به گزارش ایران دکونومی، ابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته (۶ تیر ۱۴۰۲) شورای عالی فضای مجازی که به ریاست وی و با حضور سران قوای قضائیه و مقننه برگزار شد از اقدامات «خوب» صورت‌گرفته برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و سکوهای ایرانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی سخن گفت.

او حدود دو ماه پیش نیز دستور به افزایش سرعت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات داده بود. شبکه‌ای که به گفته سخنگوی دولت ۶۰ درصد پیشرفت کرده است و در برنامه هفتم توسعه به پیشرفت ۹۹ درصدی آن تکلیف شده است.

یکی دیگر از محورهای جلسه روز گذشته شورای عالی فضای مجازی تطابق برنامه هفتم با سیاست‌های کلان اینترنت بود.

اعضا در این رابطه تاکید کردند که با توجه به گسترش کاربری این حوزه و افزایش ارتباط زندگی مردم با اینترنت، برای این حوزه باید برنامه‌های دقیق و جدی در ۵ سال آینده وجود داشته باشد.

این در حالی است که در ۲۷ اردیبهشت امسال نیز رئیس جمهور با حضور در مراسم افتتاح «۷ طرح فیبر نوری» که در پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد دستور افزایش سرعت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را داده بود. او گفته بود: در شبکه ملی اطلاعات بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی ۲۳ درصد تا قبل از این دولت رشد داشتیم، الان به ۶۰ درصد رسیده و دارد افزون می‌شود. این نگاه خوبی است و قابل تقدیر است، امید آن داریم که سرعت را بیشتر ببرید البته از کیفیت نباید کاسته شود.

او تاکید کرد: رهبری به همه ما تاکید می‌کنند که شبکه ملی اطلاعات باید زودتر به نتیجه برسد، در این رابطه تاکید می‌کنم که شبکه ملی اطلاعات ولو اینکه الان به میزان ۶۰ درصد رسیده اما سرعت کار را به میزانی که از دقت کاسته نشود باید افزون کرد.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array