به گزارش ایران دکونومی، با توجه به اهمیتی که اطلاعات در هر کسب‌وکاری دارد، همانند دیگر منابع شرکت‌ها نیاز به مدیریت دارد. تغییرات فناوری مثل دیگر مسائل بر این مدیریت نیز تاثیرگذار بوده است. مدیران شبکه و سرور در هنگام طراحی اولیه شبکه یک سازمان و یا بهینه‌سازی و به‌روزرسانی شبکه با مسائل مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات روبه‌رو خواهند شد.

حجم عظیم اطلاعات در هر سازمانی نیاز به فضای عظیم‌تری از دستگاه‌ها برای ذخیره‌سازی را دارند. به همین دلیل، انتخاب راهکاری مناسب برای ذخیره‌سازی اطلاعات یک سازمان از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. خریدن یک ذخیره‌ساز خیلی کم ظرفیت، دست برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های شبکه‌ای شرکت را برای دسترسی به منابع سیستم خواهد بست. اغلب کسب‌وکارهای کوچک و بسیاری از شرکت‌های متوسط تمایل یا مهارت فنی توسعه ابزارهای ذخیره‌سازی سرورهای موجود خود را ندارند. به شرایط اقتصادی، بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفتند تا سیستم‌های ذخیره‌سازی خود را به صورت مجازی درآورند.

مجازی‌سازی راه‌حلی است که می‌تواند به شکل موثری هزینه‌ها را کاهش دهد. در همین راستا، راهکار Software Defined Storage و vSAN از جمله راهکارهایی است که VMware ارائه داده است. vSAN در سال 2014 و روی ورژن 5.5 و آپدیت دوم vSphere، به vSphere اضافه شد.

خیلی از قابلیت‌هایی که روی vSphere وجود دارد مثل HA و vMotion، FT و DRS، زمانی قابل استفاده هستند که یک Shared storage یا استوریج اشتراکی داشته باشیم. سخت افزارهای لازم برای این استوریج اشتراکی، هزینه بالایی دارد. این سخت‌افزار کنار رفته و روی خود نرم‌افزار vSphere راهکار vSAN را اجرا می‌کنیم.

از طرفی اولویت شرکت‌ها، امنیت بالا در اطلاعات و Uptime بالا در سرویس‌هایشان است که متخصصین شبکه را در این دوراهی قرار می‌دهد که در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و یا امنیت و آپ تایم را اولویت قرار دهند.

vSAN راهکاری است که vmware ارائه داده تا هم امنیت و آپ تایم تامین شود و هم هزینه مناسبی صورت گیرد. با راهکار vSAN برخی هزینه‌ها مانند خرید استوریج SAN، پیاده سازی و اجرای شبکه FC، فبریک SAN سوئیچ، کابل، HBA، ترنسیور، و لایسنس‌ها کنار رفته است. همچنین ترافیک vSAN روی شبکه TCP جابه‌جا می‌شود.

در رویداد آشتی با vSAN چه خواهد گذشت؟

در این رویداد، به بررسی ساختار تکنولوژی SDS و معروف‌ترین و پرکاربردترین آنها در دنیا یعنی VMware vSAN پرداخته و به صورت کلی بررسی خواهد شد و در نهایت قابلیت‌های vSAN 8 همانند vSAN ESA تحلیل می‌شود.

جهت ثبت نام در این رویداد از این {لینک} استفاده کنید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array