به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل و آلفابت اعلام کرده است که دو نهاد درون شرکت ادغام شده‌اند تا یک واحد تجاری جدید را تشکیل دهند که به توسعه نسل بعدی پیشرفت‌ها و محصولات هوش مصنوعی (AI) اختصاص دارد.

واحد جدید، گوگل دیپ مایند (Google DeepMind)، با ادغام تیم برین (Brain) از گوگل ریسرچ (Google Research) و دیپ مایند (DeepMind)، یک شرکت هوش مصنوعی مستقر در لندن که گوگل در سال 2014 (1393) خریداری کرد، تشکیل شد.

ما مفتخریم اعلام کنیم که دیپ مایند و تیم برین از گوگل ریسرچ به واحد جدیدی تبدیل خواهند شد:
با هم، پیشرفت را به سوی جهانی تسریع خواهیم کرد که در آن هوش مصنوعی می‌تواند به حل بزرگترین چالش‌های پیش روی بشریت کمک کند.
— دیپ مایند(@DeepMind) 20 آوریل 2023 (31 فروردین)

هدف پیچای از ترکیب استعدادهای هوش مصنوعی گوگل در یک تیم متمرکز، «تسریع قابل توجه پیشرفت ما در هوش مصنوعی» است. جف دین (Jeff Dean)، دانشمند ارشد گوگل ریسرچ و دیپ مایند که مستقیماً به پیچای گزارش می‌دهد، وظیفه ساخت مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند و چندوجهی را بر عهده گرفته است.

گوگل

با افرادی مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که ادعا می‌کنند هوش مصنوعی پتانسیل تخریب تمدن را دارد، پیچای هدف از ایجاد این واحد را روشن کرد:
“برای اطمینان از توسعه جسورانه و مسئولانه هوش مصنوعی عمومی، ما واحدی ایجاد می‌کنیم که به ما کمک می‌کند تا سیستم‌های توانمندتری را با خیال راحت‌تر و مسئولانه‌تر بسازیم.”

در حالی که پیچای گفت که پیشرفت‌های حاصل از این واحد برای بهبود محصولات گوگل استفاده خواهد شد، جزئیات خاصی در زمان نگارش ناشناخته باقی مانده است.

در همین حال، یک نظرسنجی که اخیراً انجام شد از 11004 شهروند ایالات متحده نشان داد که ترس عمده‌ای از تصاحب هوش مصنوعی در محل کار وجود دارد.
“در حالی که 62 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند هوش مصنوعی به طور کلی تأثیر زیادی بر کارگران خواهد داشت، تنها 28 درصد معتقدند که استفاده از آن در محل کار بر شخص آنها تأثیر زیادی دارد.”
— مرکز تحقیقات پیو (@pewresearch) 20 آوریل 2023

56 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که هوش مصنوعی تأثیر بزرگی بر اقتصاد ایالات متحده خواهد داشت، در حالی که تنها 13 درصد معتقد بودند که هوش مصنوعی بیشتر از این که آسیب برساند، به کارگران آمریکایی کمک خواهد کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array