به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اکوسیستم وب 3 می‌تواند به فرصت طلایی بعدی برای بازاریابان دیجیتال تبدیل شود که تقریباً 200 شرکت در حال حاضر عمیقاً در مورد چگونگی استفاده از فناوری وب 3 فکر می‌کنند.

در 25 جولای (3 مرداد)، شرکت تجزیه و تحلیل بازاریابی، وب 3 سافاری (Web3 Safary)، گزارش جامعی با عنوان “منظره رشد وب3 2023” منتشر کرد.

وی خاطرنشان کرد که دهه 2010 عصر طلایی بازاریابی دیجیتال با رشد وب 2 محسوب می‌شد که شاهد افزایش 150 شرکت بازاریابی در سال 2011 (1390) به 11000 شرکت در سال 2023 بود.

با این حال، طی سه سال گذشته، چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال به محیطی با محوریت حریم خصوصی منتقل شده است. بنابراین، بازاریابان همچنین ممکن است نیاز به تغییر روش و پذیرش فناوری Web3 داشته باشند.

یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر تقریباً 200 شرکت وجود دارد که عمیقاً درباره چشم‌انداز رسانه‌های دیجیتال جدید فکر می‌کنند و 71 نفر از آنها مجموعاً 600 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند.

وب 3

طبق گزارشات، پلتفرم‌های پیام‌رسانی، کوئستینگ (Questing) و لویالتی (Loyalty) بیشترین بودجه را در اختیار دارند و هر کدام بیش از 100 میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

پلتفرم‌های کوئست مانند بازی‌های راهنمای بازده، بازارهای تعامل ایجاد می‌کنند و کاربران را به سمت تکمیل پیشنهادات تشویقی هدایت می‌کنند. این امر ارتباط مستقیم برند و کاربر را نسبت به تبلیغات تسهیل می‌کند.

علاوه بر این، شرکت‌های لویالتی به برندها کمک می‌کنند تا ارزش و حفظ مشتری را از طریق برنامه‌های پاداشی که توسط NFTها و توکن‌ها ارائه می‌شوند، افزایش دهند.

همچنین ابزارهای تحلیلی برای بازاریابان مانند نانسن (Nansen) ودونز (Dune) وجود دارد که داده‌های زنجیره‌ای، پلتفرم و اجتماعی را برای کشف بینش‌های رشد در جوامع وب 3 جمع‌آوری می‌کنند.

وب 3

پلتفرم‌های اکتشاف مانند دپ رادار (DappRadar) این پتانسیل را دارند که برخی از بزرگترین شرکت‌های اختصاصی املاک و مستغلات آگهی در وب 3 باشند، مشروط بر اینکه روی استراتژی‌های بلندمدت مانند SEO سرمایه‌گذاری کنند. همچنین کوین مارکت کپ را به عنوان نمونه‌ای از وب سایت‌های پر ترافیک در اینترنت ذکر کرد.

همچنین 18 آژانس رشد وب 3 وجود دارد که به نمایندگی از پروژه‌های بلاکچین، استراتژی‌های رشد را توصیه و اجرا می‌کنند.

مرکز تجزیه و تحلیل صنعت بازاریابی چیفمارتک (Chiefmartec) در مجموع امسال 11038 راه حل و خدمات بازاریابی را ثبت کرده است که نسبت به 9932 راه حل در سال 2022 افزایش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

همانطور که وب 3 تکامل می‌یابد و رشد می‌کند، بازاریابان باید ادامه دهند و به نظر می‌رسد که صدها استارتاپ در حال حاضر شروع به کار کرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array