در بخش اول مقاله، لزوم و اهمیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ در عرصه خدمات درمانی را بررسی کردیم. در ادامه مطلب، چند متد مفید برای استفاده کادر درمان و ارتقای سطح عملکردشان را با هم مرور می‌کنیم:

 

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی، ابزارهایی برای شما فراهم می‌کند که به واسطه آنها می‌توانید مشخصاً جامعه هدف خود را تحت‌تأثیر قرار دهید. مثال‌هایی برای این مسئله شامل چت‌باتی در محیط فیسبوک برای پاسخگویی کارآمد به سؤالات و ارجاع بیماران به صفحه مخصوص خدمات موردنیازشان در وبسایت، و یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره روند خدمات درمانی شما و دستاوردهای پزشکی خواهد بود.

اقدامات زیر تأثیر به سزایی در شانس موفقیت شما دارند:

  • تولید محتوای آگاهی‌بخش و مفید
  •  محتوای بصری طراحی شده مخصوص جامعه هدف

 

  • تبلیغات “پرداخت به ازای هرکلیک” (PPC)

امروزه با استفاده از تبلیغات PPC، می‌توانید فرصت‌های ارزشمندی را به وجود آورده و ترافیک سازنده‌ای را برای وبسایت خود تضمین کنید. با انجام چنین کاری، درصد بیماران احتمالی و جذب مخاطب را برای خدمات خود و یا مجموعه‌ خدمات‌درمانی که در آن شاغل هستید، را بالا می‌برید.

همانطور که میزان عملکرد روزانه تبلیغات PPC خود را در پلتفرم‌های متفاوت می‌سنجید، می‌توانید تصویری شفاف از کارایی و یا عدم کارایی استراتژی‌های مختلف برای کسب‌وکارتان در ذهن خود ترسیم کنید.

تعدادی از استراتژی‌های بازاریابی که مؤثر بودنشان تضمین شده است:

  • پایبند بودن به اصول و قوانین تبلیغات
  • نظارت بر هدررفت بودجه و سرمایه
  • تبلیغات همه‌جانبه

 

درمان

 

  • مدیریت شهرت و اعتبار

مدیریت اعتبار یک مجموعه درمانی، ارزش بالایی برای کسب‌وکار شما دارد و بسیاری از آژانس‌های بازاریابی انجام این مسئولیت را به عهده می‌گیرند. ساخت، پرورش، تثبیت و حفظ برندتان به‌عنوان یک مجموعه قابل‌اعتماد‌ که خدمات درمانی ارائه می‌دهد، بسیار مفید و راهگشا خواهد بود. این پروسه باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد. باید از جا افتادن و شناخته‌شدن برندتان در سایت‌های ارزیابی و معرفی خدمات درمانی اطمینان حاصل کنید.

چند تاکتیک که به شما در دستیابی به اهداف مارکتینگ خود در زمینه مدیریت شهرت و اعتبار برند کمک می‌کند:

  • نقد و بررسی خدمات برند
  • جا افنادن در بهترین رسانه‌های واسطه مربوط به این صنعت

 

 

  • بازاریابی از طریق ایمیل

همیشه با دسته‌بندی مشترکین لیست ایمیلتان بر اساس اصول جمعیت آماری مانند سن و وضعیت سلامتی شروع کنید. انتخاب یک عنوان بسیار دقیق برای ایمیل، حتی از محتوای متنی خود ایمیل نیز مهم‌تر است.

برای یک بازاریابی ایمیلی خوش‌ساختار و اتوماتیک برنامه‌ریزی کنید؛ ایمیلی که در فواصل منظم به افراد ارسال می‌شود تا آنها را از خدمات و حضور شما آگاه سازد.

از طریق بازاریابی ایمیلی، می‌توانید به‌طرز کارآمدی مشتریان جدیدی برای کسب‌وکار خدمات درمانی خود جذب کنید، و همچنین در حفظ مشتریان فعلی خود بهتر عمل کنید.

 

 

سخن پایانی

دنیای دیجیتال مارکتینگ همیشه در حال تغییر و تحول است. و حالا بیشتر از هر زمان دیگری، ارائه دهندگان خدمات درمانی باید تمام تلاش خود را برای عقب نیفتادن این عرصه انجام دهند. هنگام پایه‌ریزی استراتژی بازاریابی خود، مخاطبان و بیماران باید تمرکز اصلی شما باشند، زیرا تنها از این طریق است که خدمات درمانی وعده داده شده توسط شما با نیازهای جامعه هدف همسو خواهد بود.

با در دسترس بودن میزان انبوهی از اطلاعات، ضروری است که با استفاده از ابزار تحلیل آماری برنامه استراتژی خود را در مسیر درست هدایت کنید و از کارآمد بودن و یا عدم کارآمد بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Forbes

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array