به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  به نظر می رسد که گوگل قصد دارد یک دکمه عمل شناور (FAB) جدید برای برنامه اندرویدی گوگل کروم اضافه کند. این دکمه شناور بخشی از زبان‌های Material Design گوگل بوده و در حال حاضر در برنامه‌هایی مانند مانند Google Maps، Gmail، Google Keep و غیره در دسترس است.

لازم به ذکر است که دکمه FAB میان‌بری برای انجام عملکرد اصلی یک برنامه است و باید برجسته‌ترین ویژگی و کاربردی‌ترین عملکرد آن را نشان دهد.

 طبق اعلام گوگل دکمه عمل شناور به کاربران اجازه می‌دهد یک عمل اصلی را در یک برنامه کاربردی انجام دهند این دکمه به طور معمول در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش اپلیکیشن قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در Google Keep دکمه FAB به کاربران اجازه می‌دهد یادداشت جدیدی ایجاد کنند، درحالی  که در Google Maps از آن برای مرکزیت دادن به نقشه بر روی موقعیت مکانی کاربر استفاده می‌شود.

اضافه شدن دکمه عمل شناور (FAB) به گوگل کروم

با به‌روزرسانی جدید، دکمه FAB در برنامه اندرویدی مرورگر کروم (Google Chrome) نسخه بتا 127.0.6533.23 قابل دسترسی خواهد بود. بر اساس این گزارش، دکمه FAB در گوگل کروم به راه‌اندازی یک تب جدید اختصاص خواهد یافت و در صفحه نمای کلی تب‌ها در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار خواهد گرفت.

دکمه عمل شناور (FAB) به گوگل کروم

با این اوصاف محل قرارگیری دکمه عمل شناور (FAB) برای اضافه کردن تب جدید در گوگل کروم با مکان قبلی این قابلیت کمی فرق خواهد داشت، زیرا در حال حاضر دکمه تب جدید در صفحات گوگل در بالای سمت چپ قرار دارد. با اضافه شدن این دکمه، دسترسی به قابلیت اضافه کردن تب جدید در مرورگر گوگل کروم به مراتب آسان‌تر خواهد شد.

گفتنی است که سایر برنامه‌های گوگل نیز به این قابلیت مجهز هستند. برای مثال گوگل درایو (Google Drive) از دو دکمه عمل شناور (FAB) برخوردار است که یکی از آنها به شروع روند آپلود فایل جدید یا اضافه کردن سند جدید اختصاص دارد و دکمه دیگر به عنوان میان‌بر دوربین جهت اسکن سریع یک سند در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که قابلیت FAB در گوگل کروم در حال حاضر فقط در نسخه بتای این برنامه موجود است و هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است. اما به طور کلی بررسی یک قابلیت در نسخه بتای یک اپلیکیشن، به معنای قریب الوقوع بودن عرضه عمومی آن است.

گوگل به تازگی تغییرات ملموسی را در گوگل کروم اعمال کرده است برای مثال ویژگی تازه گوگل کروم با نام Read Aloud به کاربران اجازه می‌دهد محتویات یک سند را با صدای بلند بشنوند.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array