به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تغییرات مهمی در کیبورد کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل ویندوز در راه هستند!

کمپانی مایکروسافت امروز در رویداد برگزار شده در شهر ردموند ایالت واشنگتن اعلام کرد که به‌زودی دکمه اختصاصی دستیار هوش مصنوعی Copilot به کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 11 افزوده خواهد شد.
این بزرگترین تغییر اعمال شده در کیبورد کامپیوترهای شخصی از 30 سال گذشته تا به‌امروز است. کمپانی مایکروسافت در سال 1994 برای اولین بار از دکمه اختصاصی ویندوز در کیبورد کامپیوترهای خود رونمایی کرده بود.

Copilot

Copilot، آغازگر انقلابی در کیبورد کامپیوترها

دستیار هوش مصنوعی اختصاصی ویندوز، یعنی چت‌بات Copilot، عملکرد مشابهی با چت‌بات هوش مصنوعی محبوب این روزها، ChatGPT، دارد. این دستیار قادر است با دریافت دستورات متنی ساده، به نیازهای کاربران اعم از نگارش و ویرایش متون، ایجاد پیش‌نویس ایمیل، پاسخ به سؤالات، ایجاد تصاویر و دسترسی به تنظیمات و قابلیت‌های کامپیوتر رسیدگی کند.
مشتریان سازمانی که اشتراک Microsoft 365 را خریداری کرده باشند؛ به امکانات بیشتری از دستیار Copilot دسترسی خواهند داشت. امکاناتی مانند ویرایش و نگارش متون در برنامه Word یا دریافت خلاصه جلسات و گفتگوهای Teams؛ امکاناتی صرفاً مربوط به محل کار هستند و بار سنگین مسئولیت‌های روزانه را کمی سبک‌تر می‌کنند.

کمپانی مایکروسافت از مدتی پیش به کاربران ویندوز 10، پرطرفدارترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز، و همچنین ویندوز 11 راه میانبری را برای دسترسی به این دستیار هوش مصنوعی ارائه داده بود. کاربران این دو نسخه از ویندوز می‌توانند با نگه‌داشتن دکمه ویندوز و سپس فشردن دکمه C، به این چت‌بات دسترسی داشته باشند.
اما قرار است به‌زودی دکمه‌ای اختصاصی برای Copilot در نسل بعدی کامپیوترهای ویندوز تعبیه شود.

ویندوز 11

کمپانی‌هایی مانند Dell و HP در تلاش هستند تا قطعات کامپیوتری موردنیاز برای تعمیر و یا تعویض را در اختیار مشتریان، دانشجویان و کارمندانی قرار دهند که در زمان همه‌گیری کرونا از محصولات آنها خریداری کرده بودند.
صنعت تکنولوژی اخیراً در مورد مسئله‌ای به‌نام “AI PC” به توافق رسیده است. این اصل به این معناست که یک تراشه اختصاصی هوش مصنوعی به‌جای تراشه استاندارد سیلیکونی در کامپیوترها تعبیه شود تا کاربران تجربه بهتر و باکیفیت‌تری از تعامل با ابزارهای هوش مصنوعی داشته باشند.

به گفته یوسف مهدی، مدیر ارشد بخش ویندوز و لپ‌تاپ‌های Surface مایکروسافت، بهبودهای اعمال شده در عملکرد ویندوز و کامپیوترهای شخصی، “سال 2024 را به سال AI PC” تبدیل خواهد کرد.

تولیدکنندگان کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های مختلف قرار است به‌زودی و در کنفرانس هفته آینده CES (واقع در لاس‌وگاس)، محصولات مجهز به دکمه اختصاصی Copilot خود را برای حضار به‌نمایش بگذارند. همچنین قرار است این دستگاه‌ها از ماه آینده (فوریه 2024) رسماً به بازار عرضه شوند.

به گفته سخنگوی مایکروسافت، در بعضی موارد دکمه اختصاصی Copilot قرار است جایگزین دکمه منو (Menu) یا دکمه کنترل سمت راست کیبورد شود.
برخی از کامپیوترهای شخصی بزرگتر که کیبورد وسیع‌تری دارند نیز فضای کافی برای تعبیه دکمه اختصاصی Copilot را بدون حذف دکمه دیگری خواهند داشت.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array