به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس بیانیه رسمی منتشرشده توسط دادگاه پودگوریتسا (Podgorica)، درخواست تجدیدنظر درمورد قرار وثیقه قبلی ارائه شده توسط دادستانی ایالتی مورد قبول واقع شده و این دادگاه به دو کوان (Do Kwon) و هان چانگ جون (Han Chang-Joon)، مدیر ارشد مالی ترافرم لبز (Terraform Labs) اجازه داده است تا زمان رسیدگی قانونی بیشتر در حبس خانگی در این کشور باقی بمانند.

دادگاه شرایط وثیقه‌ای که ابتدا در جلسه روز 12 می (22 اردیبهشت) تعیین شده بود را مجدداً پذیرفت. طبق این توافق، هر کدام از این دو نفر باید 400 هزار یورو (436,000 دلار) بپردازند تا از حبس آزاد شوند. دو کوان و چانگ جون اکنون تحت شرایط سختی قرار دارند و نمی‌توانند اقامتگاه قانونی خود در مونته نگرو را ترک کنند.

قرار است پلیس محلی این زوج را از نزدیک تحت نظر بگیرد تا در صورت خروج از محل سکونت یا هرگونه تخلف از اقدامات نظارتی، وثیقه آنها ضبط گردد. طبق اطلاعات شخصی و مالی که دو کوان و چانگ جون به مقامات محلی ارائه کرده‌اند، شواهدی دال بر قرارداد فروش و ثبت ملک برای یک آپارتمان، پارکینگ و زیرزمین متعلق به چانگ جون پیدا شد.

دوکوان

دو کوان و چانگ جون ماه مارس 2023 (اسفند 1401) در مونته نگرو دستگیر شدند. پس از آن شایعه شد که آنها سعی داشته‌اند با اسناد هویتی جعلی این کشور را ترک کنند. گفتنی است که گذرنامه اصلی این دو در ماه اکتبر 2022 (مهر 1401) در کره جنوبی ضبط شد.

دادگاه عالی پودگوریتسا خاطرنشان کرد که تأیید اصالت گذرنامه‌ها و کارت‌های هویت بلژیکی که این زوج در اختیار دارند به زمان بیشتری نیاز دارد، در حالی که معتقد است مبلغ وثیقه توافق شده «ضمانت کافی برای تضمین حضور متهمان و عدم خروج آنها از کشور » را ارائه می‌کند.

قرار وثیقه دو کوان، یکی از بنیان‌گذاران ترافرم لبز پس از رد فرآیند استیناف توسط دادستان دادگاه منطقه پودگوریتا در تاریخ 2 ژوئن (12 خرداد)، صادر شد.

دو کوان در چندین حوزه قضایی در سراسر جهان، یک چهره تحت تعقیب است. مقامات کره جنوبی نیز درصدد هستند بنیانگذاران ترافرم لبز را برای تحقیقات بیشتر در مورد سقوط استیبل کوین الگوریتمی Terra-LUNA که در ژوئن 2021 زیانی 40 میلیارد دلاری بر بازار ارزهای دیجیتال تحمیل کرد را استرداد کنند.

اینترپل نیز در رابطه با اتهامات وارد شده بر دو کوان در کره جنوبی، برای دستگیری او اخطاریه قرمز صادر کرده است. علاوه بر آن، وی با انبوهی از اتهامات کلاهبرداری نیز در ایالات متحده مواجه است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array