به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای جدید از افزوده شدن دو قابلیت جدید به چت‌بات هوش مصنوعی Bing خبر داد.
این کمپانی مکرراً با افزودن قابلیت‌های کوچک اما جالب و کاربردی به Bing، امکانات این چت‌بات را برای کاربران فعال آن افزایش می‌دهد.

اخیراً دو آپدیت جدید که مدتی تحت آزمایش بودند، به امکانات این چت‌بات هوش مصنوعی اضافه شده و به‌صورت عمومی در دسترس همه کاربران قرار گرفته است.

Bing

دسترسی به Bing از طریق Microsoft Launcher

اولین مورد از این دو آپدیت جدید، ادغام نسخه Microsoft Launcher چت‌بات Bing در دستگاه‌های اندرویدی است. به بیان ساده‌تر، از این پس کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن Microsoft Launcher در صفحه اصلی دستگاه اندرویدی خود به این چت‌بات هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

این قابلیت که تا پیش از این درحال طی کردن مراحل آزمایشی در نسخه بتای این هوش مصنوعی بود، حالا به‌صورت سراسری در اختیار کاربران قرار گرفته است.

Bing Chat

ادامه دادن مکالمه Bing در دستگاه‌های مختلف

دومین مورد از این آپدیت‌ها که باز هم تا پیش از این درحال گذراندن مراحل آزمایشی بوده است؛ ادامه دادن مکالمه در دستگاه‌های مختلف است.
به این معنا که اگر کاربران درحال مکالمه درباره یک موضوع خاص با نسخه دسکتاپ Bing بودند و پس از مدتی مجبور به ترک کامپیوتر شخصی خود شدند؛ می‌توانند به‌سادگی همان مکالمه را از طریق نسخه موبایلی این چت‌بات ادامه دهند.

این آپدیت جدید با قرار دادن آیکون مخصوص “Continue on phone” (ادامه مکالمه در تلفن همراه) در گوشه سمت راست مکالمات چت‌بات Bing، این قابلیت را در اختیار همه کاربران قرار می‌دهد.
با کلیک کردن بر روی این آیکون، یک QR کد ویژه بر روی صفحه‌نمایش کامپیوتر ظاهر شده که با اسکن کردن این کد به‌وسیله گوشی هوشمند، یک لینک دسترسی اختصاصی برای کاربران ایجاد می‌شود.
با کلیک کردن بر روی این لینک و باز شدن اپلیکیشن چت‌بات Bing به‌صورت خودکار، کاربران می‌توانند مکالمه خود را با این هوش مصنوعی ادامه دهند.

برای استفاده از این قابلیت، نصب بودن اپلیکیشن‌های مرورگر Edge یا چت‌بات Bing بر روی گوشی هوشمند و همچنین لاگین در حساب کاربری مایکروسافت در کامپیوتر الزامی است.

چند هفته پیش، کمپانی مایکروسافت رسماً چت‌بات Bing را از انحصار مرورگر Edge خارج کرده و آن را به کاربران مرورگر گوگل‌کروم ارائه کرد. کاربران مرورگر سافاری هنوز در انتظار باز شدن دسترسی به این چت‌بات هوش مصنوعی هستند.

با گسترش خدمات این چت‌بات هوش مصنوعی به دیگر مرورگرها، دستاورد موفق کمپانی مایکروسافت در دسترس طیف گسترده‌تری از مخاطبین قرار خواهد گرفت و در آینده نرخ جستجوهای موتور جستجوی Bing را نیز افزایش خواهد داد.

البته کمپانی مایکروسافت مدتی پیش درباره تفاوت دسترسی به امکانات این چت‌بات در مرورگرهای مختلف اطلاعات بیشتری ارائه کرده بود. به گفته این غول تکنولوژی، دو مورد “برقراری مکالمات طولانی‌تر” و “تاریخچه گفتگو” تنها محدود به مرورگر Edge خواهند بود و در مرورگرهای واسطه (مانند سافاری و کروم) عرضه نخواهند شد.

از دیگر محدودیت‌های دسترسی به Bing از طریق مرورگرهای واسطه برای کاربران، می‌توان به محدودیت 2000 کلمه‌ای در هر پیام در سافاری و کروم اشاره کرد. درحالی‌که این محدودیت در مرورگر Edge بیش از 4000 کلمه می‌باشد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array