داده‌ها نشان می‌دهند که دو شرکت بزرگ ماینینگ، فاندری یو اس آ (Foundry USA) و انت پول (Antpool)، اکنون ۵۶.۷ درصد از هش ریت شبکه بیت‌کوین را در اختیار دارند. طی سه روز گذشته، فاندری یو اس آ با رشدی قابل توجه، هش ریت خود را به ۲۱۵.۷۹ اگزاهش در ثانیه رسانده و میانگین هفتگی ۱۹۹.۰۲ اگزاهش در ثانیه را ثبت کرده است. انت پول نیز با میانگین هفتگی ۱۶۲.۵۵ اگزاهش در ثانیه، دومین استخر بزرگ استخراج به شمار می‌رود.

رشد سریع فاندری یو اس آ از ابتدای سال ۲۰۲۴، با افزایش ۷۵ اگزاهش در ثانیه قابل توجه است. این شرکت تحت مالکیت دیجیتال کارنسی گروپ، بزرگترین شرکت دارایی دیجیتال جهان، قرار دارد و از افزایش کارمزد تراکنش‌ها سود برده است. انت پول نیز با آغاز سال ۲۰۲۴ با ۱۴۷.۴۰ اگزاهش در ثانیه، موفق شده جایگاه دوم خود را در بازار حفظ کند.

در حال حاضر، کل هش ریت شبکه بیت‌کوین به حدود ۶۵۱ اگزاهش در ثانیه می‌رسد. بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود ۲.۲۵ تریلیون دلار است که ۵۶.۲۵ درصد از این بازار در اختیار بیت‌کوین است.

این تمرکز قدرت در میان دو شرکت بزرگ ماینینگ، نگرانی‌هایی را درباره کاهش غیرمتمرکز بودن شبکه بیت‌کوین و تأثیر آن بر امنیت شبکه ایجاد کرده است.

جدول قیمت‌های ارز دیجیتال:

رتبهارز دیجیتالقیمتتغییرات ۲۴ ساعت گذشتهتغییرات یک هفته اخیر
۱بیت‌کوین۶۴,۲۱۳.۶۶ دلار۰.۱۹٪ افزایش۹.۵۵٪ افزایش
۲اتریوم۲,۷۵۱.۱۶ دلار۰.۱۶٪ کاهش۴.۳۳٪ افزایش
۳تتر۱.۰۰ دلار۰.۰۱٪ افزایش۰.۰۲٪ افزایش
۴بایننس کوین۵۷۱.۲۱ دلار۱.۲۴٪ کاهش۶.۶۹٪ افزایش
۵سولانا۱۶۱.۰۸ دلار۱.۹۸٪ افزایش۱۲.۷۷٪ افزایش
۶یو اس دی کوین۰.۹۹۹۹ دلار۰.۰۰٪ افزایش۰.۰۰٪ افزایش
۷ریپل۰.۵۹۷۶ دلار۱.۵۴٪ کاهش۵.۴۹٪ افزایش
۸دوج کوین۰.۱۰۹۷ دلار۰.۹۱٪ کاهش۹.۲۷٪ کاهش
۹تون کوین۵.۸۱ دلار۰.۸۹٪ افزایش۱۷.۰۵٪ کاهش
۱۰ترون۰.۱۶۴۶ دلار۴.۵۶٪ افزایش۲۲.۳۷٪ افزایش
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array