به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) قصد رونمایی از دو سرویس اشتراکی جدید را برای کاربران خود دارد. هدف از معرفی و راه‌اندازی این سرویس‌ها، افزایش درآمد این کمپانی می‌باشد.

شبکه اجتماعی محبوب X، دو برنامه جدید اشتراکی را به لیست خدمات خود خواهد افزود:
سرویس اشتراکی Premium+ ، با هزینه ماهانه 16 دلار و دارای امکاناتی از جمله “بیشترین نرخ دیده شدن توسط کاربران” و همچنین حذف کامل نمایش آگهی‌های تبلیغاتی.
همچنین برنامه‌ کسب درآمد از پلتفرم X در امکانات این برنامه اشتراکی لحاظ شده‌اند و دسترسی به دیگر ابزارهای اختصاصی تولید محتوا نیز وجود دارد.

دومین برنامه اشتراکی پلتفرم X، برنامه Basic نام دارد و با هزینه 3 دلار ماهانه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. تیک آبی احراز هویت جزء امکانات این برنامه نیست، اما قابلیت‌های پایه‌ای مانند ویرایش پست‌های منتشر شده، انتشار پست‌های متنی و ویدیویی طولانی‌تر در این برنامه وجود دارند.

هردوی این برنامه‌های اشتراکی در نسخه وب این شبکه اجتماعی در دسترس کاربران هستند. این دو برنامه جدید به برنامه اشتراکی قبلی با عنوان X Premium که خودش جایگزین Twitter Blue بود، افزوده شده‌اند.
اشتراک X Premium مانند گذشته ماهانه 8 دلار هزینه دارد و قابلیت‌هایی مانند تیک آبی احراز هویت، قرارگیری در صدر لیست ریپلای‌ها، احراز هویت دو مرحله‌ای با ارسال sms، پیام‌های خصوصی رمزگذاری‌شده (DMs) و غیره را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

به‌صورت خلاصه، برنامه‌های اشتراکی X در حال حاضر به شرح زیر هستند:

  • برنامه Premium+: ماهانه 16 دلار بدون نمایش تبلیغات
  • برنامه Premium: ماهانه 8 دلار با نمایش نیمی از تبلیغات
  • برنامه Basic: ماهانه 3 دلار با نمایش تبلیغات
اشتراک X

پولی شدن تمام خدمات پلتفرم X

رسانه Bloomberg چند هفته پیش درباره توسعه این برنامه‌های اشتراکی جدید در توییتر سابق خبررسانی کرده بود و حالا ایلان ماسک واقعاً این پروژه را به اتمام رسانده و به یکی دیگر از اهداف خود، کسب درآمد هرچه بیشتر از ساده‌ترین امکانات X، دست یافته است!
معرفی این برنامه‌های جدید سرویس اشتراکی X، راهکارهای بهتر و بیشتری برای افزایش درآمد و جبران خسارات ناشی از کاهش چشمگیر انتشار تبلیغات در این یک سال گذشته را برای این پلتفرم تا حدی جبران خواهد کرد.

ایلان ماسک که دقیقاً یک سال پیش کمپانی توییتر را به تصاحب خود درآورده بود، در این بازه زمانی چنان تغییرات گسترده و جنجالی‌ای را در این شبکه اجتماعی اعمال کرد که بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی همکاری خود را با آن قطع کرده و یا به‌شدت کاهش داده‌اند. همچنین در پاسخ به تغییرات پی‌درپی X، کاربران به‌صورت مداوم به دیگر پلتفرم‌های جایگزین و رقیب آن مهاجرت می‌کنند.

از زمان به‌دست گرفتن کنترل تمام و کمال این شبکه اجتماعی در پاییز سال 2022، ماسک دائماً در پی ایجاد و یا یافتن راه‌حلی برای افزایش میزان سودآوری و درآمد از این پلتفرم بوده است. در جدیدترین اقدام او در این مسیر، کاربران ساکن در دو کشور فیلیپین و نیوزلند، مجبور هستند برای دسترسی به X سالانه مبلغ 1 دلار را پرداخت کنند!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array