به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کارخانه چینی تولید دوچرخه‌های برقی Urtopia، یکی از پیش‌روترین و نوآورترین کمپانی‌ها در این حوزه، از جدیدترین دستاورد خود در نمایشگاه Eurobike 2023 رونمایی کرد. این رویداد از تاریخ 21 تا 25 ژوئن در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد.

دستاورد انقلابی و جنجالی این کمپانی، اولین دوچرخه برقی جهان مجهز به هوش مصنوعی ChatGPT است. بر همگان واضح و مبرهن است که چت‌بات ChatGPT، محصول کمپانی OpenAI یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای روز دنیاست.

این اختراع و دستاورد نوین، ترکیبی از سهولت استفاده از یک دوچرخه برقی و قدرت یک دستیار صوتی هوشمند را به مشتریان ارائه می‌دهد و دریچه‌ای جدید از فرصت‌ها را به روی مردم باز خواهد کرد.

نمونه آزمایشی این دوچرخه‌های برقی در نمایشگاه Eurobike 2023، عملکردی فوق‌العاده از این سیستم هوشمند و کارایی دوچرخه را به نمایش گذاشتند. حتی یکی از کاربران حاضر در این نمایشگاه توانست با فشار دادن دکمه‌ای مخصوص، سیستم هوشمند ChatGPT را فعال کرده و با آن به تعامل بپردازد.

از ماجراجویی‌های ورزشی گرفته تا مسائل پایداری محیط‌زیستی، دستیار صوتی تعبیه شده در دوچرخه‌های برقی Urtopia توانست با موفقیت و به‌صورت آنی پاسخگوی سؤالات دوچرخه‌سواران باشد و تجربه کاربری بهتری را در حین راندن برای آنها به ارمغان آورد.

Urtopia

عملکرد فوق‌العاده دوچرخه برقی Urtopia و ChatGPT

کمپانی Urtopia رسماً تأیید کرد که در حال ساخت و توسعه نسخه‌ای از این دوچرخه‌های برقی مجهز به هوش مصنوعی ChatGPT برای عرضه به بازار مشتریان است. با اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه این دوچرخه‌ها در دسترس نیست؛ اما پتانسیل بالا و نوآوری جالب این کارخانه باعث جلب توجه بسیاری از افراد علاقه‌مند شده است.

علاوه‌بر قابلیت‌های سیستم هوشمند به لطف هوش مصنوعی ChatGPT، دوچرخه‌های Urtopia دارای سیستم‌های حرفه‌ای و قابلیت‌های دیگری نیز هستند. از این قابلیت‌ها می‌توان به سیستم هوشمند GPS برای سهولت در مسیریابی و برنامه‌ریزی و همچنین ابزارهای امنیتی برای تجربه دوچرخه‌سواری مطمئن و لذت‌بخش اشاره کرد.

دوچرخه‌سواران می‌توانند با ذخیره‌سازی داده‌های شخصی خود در سیستم تعبیه‌شده در دوچرخه هوشمند Urtopia، علائم حیاتی خود را ردیابی کرده، پیشرفت خود را ثبت کرده و همچنین به‌صورت هوشمند به سیستم‌های سلامتی دیگری مانند اپلیکیشن Strava و یا Apple Health برای ثبت اطلاعات بیشتر (مانند مسیر دوچرخه‌سواری – طول مسیر – زمان – میزان کالری مصرفی و غیره) متصل شوند.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array