به گزارش ایران دکونومی، نمایشگاه ایران ایتکس با هدف امکان جذب سرمایه برای استارتاپ‌های نوپا و ایجاد فرصتی هرچند کوچک برای رفع مشکل مهاجرت بین نخبگان دانشگاهی برگزار می‌شود.

در افتتاحیه این نمایشگاه، علی روزی‌طلب، دبیر رویداد ایتکس گفت: «دلیل انتخاب دانشگاه شریف برای برگزاری نمایشگاه این است که ایتکس در واقع با همکاری گروه فناوری اطلاعات شریف Sharif ICT Group و دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته است و به همین خاطر این نمایشگاه را تبدیل به فرصتی مناسب برای تبادل نظرها و ایجاد ارتباطات مناسب کرده است. این نمایشگاه بار اول در سال ۹۹ و در اوج همه‌گیری کرونا به شکل آنلاین و مجازی برگزار شده است.»

ایران ایتکس

پس از آن، سخنران اول این رویداد، دکتر حدادپور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف گفت: «دانشگاه شریف در حوزه‌های مرتبط با صنعت فعالیت‌های زیادی دارد، بستر این دانشگاه میزبان ۶۰۰ کسب‌وکار حوزه فناوری می‌باشد که در حوزه‌هایی مثل کشاورزی و پزشکی فعال هستند. ظرفیت نیروی انسانی کشور برای کم کردن فاصله بین صنعت ایران و دنیا بسیار مناسب است و امیدواریم که این نمایشگاه به رخ دادن این اتفاق منجر شود.»

ایران ایتکس

ایتکس از کسب‌وکارها حمایت می‌کند

سخنران دوم، دکتر احسان آریانیان ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری و اطلاعات در ابتدا خلاصه‌ای از فعالیت‌های این پژوهشگاه را بیان کرد. در ادامه به راه‌های همکاری با این پژوهشگاه اعم از جذب هیئت علمی، سرباز امریه و نخبه و همکار پژوهشی اشاره کرد.

ایران ایتکس

وی در ادامه افزود: «معضلی که کسب و کارهای نوپا در این حوزه با آن رو به رو هستند، سرمایه و حمایت لازم برای راه‌اندازی می‌باشد که ما سعی می‌کنیم این حمایت‌ها را چه از نظر مالی و… از این استارتاپ‌ها داشته باشیم. همچنین باز طراحی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات در دستور کار ما قرار دارد که هر چه سریع‌تر می‌خواهیم به سرانجام برسند. شرکت‌های فعال در این بخش‌ها از حمایت ما برخوردار خواهند شد، اما متاسفانه شرکت‌های کمی در این بخش‌ها کار می‌کنند. خدمات نوین در حوزه اینترنت ۵جی، تاکسی‌های اینترنتی و ایجاد زیرساخت برای فیبرهای نوری به منظور بهبود کیفیت اینترنت در سراسر کشور از جمله برنامه‌های ما برای آینده می‌باشد و استارتاپ‌های خلاق در این حوزه‌ها را برای حمایت در نظر می‌گیریم.»

ایران ایتکس

سخنران سوم، آزاد معروفی دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) توضیح داد: «ما اینجا جمع شدیم تا با بخشی از موفقیت‌های حوزه کسب و کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور آشنا شویم. در کنار این شادمانی اجازه دهید تا از ناراحتی‌مان از مهاجرت نخبگان هم صحبت کنیم. این مهاجرت نیروی انسانی ما را در این حوزه‌ها تضعیف می‌کند و روز به روز هم روند رو به رشدی دارد.»

ایران ایتکس

وی تشریح کرد: «اهمیت تقویت تشکل‌های صنفی خصوصی در کشور و فراگیرترین تشکل‌های بخش خصوصی مثل اتاق بازرگانی فرصت ارائه نظرات خودشان در بخش‌های مختلف را ندارند و زیر سایه بخش‌های دولتی به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند. ما در این سازمان از هر کمکی که بتوانیم دریغ نمی‌کنیم و کمیسیون‌های تخصصی ما در بخش‌های گوناگون می‌توانند توان علمی و تخصصی ما در حوزه ارتباطات را افزایش دهند.»

رسانه ایران دکونومی، به عنوان حامی رسانه‌ای در این نمایشگاه حضور یافت.

ایران ایتکس
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array