به گزارش ایران دکونومی و به نقل از روابط عمومی سازمان نصر، بهناز آریا، رئیس کمیسیون افتای نصر تهران ضمن قرائت بیانیه اختتامیه این رویداد و تقدیر از حضور مدیران و متخصصان کلیدی صنعت فناوری اطلاعات در مهم‌ترین گردهمایی فعالان آی‌تی کشور گفت: روندی که تحت عنوان تحول دیجیتال در ساختارهای سنتی دنیای اطراف ما شکل گرفته و در جریان است، موجی است که نه به‌عنوان یک گزینه انتخابی، بلکه به‌عنوان یک برنامه جدی در تصمیم‌گیری‌های خردورزانه از سوی حاکمیت، اصناف، کسب‌و‌کارها و مردم تأثیر خواهد گذاشت.

آریا در ادامه تأکید کرد:‌ سازمان نصر تهران، به‌عنوان نماینده صنف پیشتاز در مسیر تحول دیجیتال و در راستای امانت‌داری و صیانت از آرای فعالان این صنف ۱۰ مطالبه اساسی از تصمیم‌سازان کشور دارد که اولین مورد آنها بهبود وضعیت اینترنت به‌عنوان بستر حیاتی بسیاری از کسب‌و‌کارها و کاهش اختلالات موجود است.

او مقابله با فیلترینگ گسترده سرویس‌های پرکاربرد را دیگر مطالبه اساسی سازمان نصر از حاکمیت عنوان کرد و گفت:‌ انتظار می‌رود حاکمیت به توانمندی بخش خصوصی در تأمین امنیت ملی با استفاده از روش‌های کارآمد و کارشناسانه توجه ویژه داشته باشد.

ضرورت ورود به بحران مهاجرت نیروی کار تخصصی از طریق الزام و نظارت بر مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در راستای ایجاد اقتصاد و رفاه ملی پایدار و همچنین ضرورت رعایت کپی‌رایت و حقوق معنوی نرم‌افزارهای داخلی و خارجی جهت احیای صنعت رو‌به‌افول نرم‌افزار و بازنگری و تعریف نظام‌های تعرفه‌ای برای استفاده از نرم‌افزارهای خارجی دو مطالبه دیگر سازمان نظام صنفی از قانون‌گذاران و تصمیم‌سازان کشور است.

آریا در توضیح مطالبه پنجم سازمان نظام صنفی از حاکمیت به موضوع آموزش به‌عنوان امری حیاتی اشاره کرد و گفت: ضرورت و الزام به‌روزرسانی نظام آموزشی کشور در همه مقاطع در رشته‌های حوزه فناوری اطلاعات در تناوب‌های کوتاه‌مدت به‌منظور همگام‌سازی آموزش و تربیت نیروی انسانی با نیازهای بازار و ارتقای سواد دیجیتال کشور دیگر مطالبه صنفی حوزه فناوری اطلاعات کشور است.

صنفی

لحاظ‌کردن نقش فعالان صنفی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مجلس شورای اسلامی، تدوین، تصویب و به‌روزرسانی قوانین و به رسمیت شناختن دارایی‌های دیجیتال و حریم خصوصی و همچنین بازنگری بنیادین در سیاست‌های ارزی و گمرکی در خصوص اولویت‌دهی به اقلام زیرساختی فاوا نیز از جمله مطالبات دیگری بودند که بهناز آریا بر آنها تأکید کرد.

مجوز‌زدایی، اصلاح فرایند و کاهش روند بوروکراتیک اخذ و تمدید مجوزهای گوناگون و تمرکز مجوزها از جمله مجوزهای متعدد افتا برای تسهیل کسب‌وکار و جلوگیری از هرگونه رانت و فساد  و همچنین جلوگیری از حضور ناعادلانه خصولتی‌ها در رقابت با بخش خصوصی و فراهم‌کردن فضای کسب‌‌وکار سالم، پایدار و پویا مطالبه نهایی ذکرشده در بیانیه اختتامیه رویداد ملی روز فناوری اطلاعات بودند.

آریا در نهایت عنوان کرد:‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از شرکت تندر نور، گروه داده‌ورز جویا، شرکت ارتباط فردا و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به‌عنوان حامیان این رویداد تقدیر ویژه به عمل می‌آورد.

منبع: راه پرداخت

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array