به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وال استریت ژورنال در یک گزارش جنجالی، فاش کرده است که دولت فدرال ایالات متحده پس از سرکوب استراتژیک جرایم سایبری و فعالیت‌های دارک نت، دارایی بیت کوین خود را به مبلغ حیرت‌آور 5 میلیارد دلار رسانده است. به این ترتیب، می‌توان ادعا کرد که دولت آمریکا در حال حاضر بزرگترین نهنگ بیت کوین بوده و در کمال تعجب همیشه در حال سرکوب این دارایی است.

بنابر این گزارش، این ثروت عظیم از ارزهای دیجیتال، محصول جانبی تلاش‌های همیشگی و پرقدرت دولت آمریکا در جهت خنثی کردن جرایم سایبری و فعالیت‌های غیرقانونی آنلاین بوده است.

دولت ایالات متحده چگونه به این ثروت هنگفت دست یافت

همانطور که اشاره شد، ذخیره حیرت‌انگیز بیت کوین تحت کنترل دولت ایالات متحده ناشی از چندین عملیات و سرکوب فعالیت‌های مجرمانه سایبری و پلتفرم‌های دارک نت است. یک مثال قابل توجه از اینگونه فعالیت‌ها، مداخله در حمله سایبری گسترده به صرافی بیتفینکس (Bitfinex) بود که نزدیک به شش سال طول کشید تا وزارت دادگستری توانست امنیت مقدار قابل توجهی بیت کوین را تضمین کند.

دولت آمریکا

به همین ترتیب، تعطیلی بازار آنلاین فروش مواد مخدر موسوم به “جاده ابریشم” در سال 2013 به دولت این امکان را داد که حجم زیادی از بیت کوین مبادله شده در این بازار را تصاحب کند. افزون بر این، سایر عملیات‌های مربوط به افراد و نهادهای درگیر در جرایم سایبری، از جمله پرونده‌های مربوط به ایلیا لیختنشتاین و همسرش، هدر مورگان، به این جریان کمک کرده است. به گفته وال استریت ژورنال، این نمونه‌ها تنها مواردی انگشت شمار از هزاران پرونده‌ای است که دولت با آنها سر و کار دارد ولی اطلاعات آنها فاش نمی‌شود.

نحوه فروش بیت کوین مصادره شده

پس از مصادره بیت‌کوین‌ها از منابع غیرقانونی، روند قانونی دقیقی باید طی شود که گاهی می‌تواند تا چندین سال طول بکشد. به عنوان مثال، نزدیک به شش سال طول کشید تا شگردهای قانونی برای قابل استفاده کردن بیت کوین مصادره شده از حمله سایبری بیتفینکس به نتیجه برسد و در نهایت وزارت دادگستری کنترل دارایی‌ها را در دست گرفت.

پس از حل و فصل شدن پروسه‌های قانونی، سرویس مارشال‌های ایالات متحده مسئولیت نقدکردن این دارایی‌ها را بر عهده می‌گیرد. استراتژی اولیه مورد علاقه آنها حراج این دارایی‌ها بود که در گذشته برای خریدارانی مانند تیم دراپر، سرمایه‌گذار خطرپذیر افسانه‌ای، به‌شدت سودآور بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array