به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، داده‌ها حاکی از آن هستند که بازارگاه توکن‌های غیرمثلی بلر  (Blur)، عنوان محبوب‌ترین بازار NFT جهان را از دست داده است. داده‌ها نشان می‌دهند که تجمیع‌کننده جدید NFTهای اُپن‌سی یعنی «polished » توانسته است با ثبت تعداد تراکنش‌های روزانه بیشتر، از بلر (Blur) پیشی بگیرد.

داده‌های پلتفرم تحلیلی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) نشان می‌دهد که اُپن‌سی پرو (OpenSea Pro) از زمان تغییر نام تجاری خود به‌لحاظ تعداد تراکنش‌های روزانه از رقبای خود پیشی گرفته است. این اساساً نشانگر آن است که علی‌رغم اینکه هر دو پلتفرم کارمزد صفر درصد و ویژگی‌های مشابهی را ارائه می‌کنند، معامله‌گران NFT، نسبت به بلر (Blur)، تراکنش‌های بیشتری را در اُپن‌سی پرو (OpenSea Pro) انجام می‌دهند.

راه‌اندازی پلتفرن اُپن‌سی پرو (OpenSea Pro)، به‌عنوان یک تجمیع‌کننده برای معامله‌گران فعال و حرفه‌ای، اقدامی بسیار تاکتیکی به‌شمار می‌رفت، زیرا ارائه کارمزد تراکنش صفر برای یک دوره تبلیغاتی و سیستم سفارش پیشرفته آن، زمینه را برای رقابت شدید با رقیب اصلی آن فراهم کرد.

از این رو، یکی از دلایل اصلی استقبال خوب از OpenSea می‌تواند به این دلیل باشد که معامله‌گران حرفه‌ای به دنبال یافتن فرصتی برای بهره‌مندی از پاداش‌های جدید NFT هستند. ارائه ایردراپی موفقیت‌آمیز نیز می‌تواند عامل دیگری باشد که این روند را با جذب کاربران جدید تسریع می‌بخشد.

از سوی دیگر، مشوق‌های پیشنهادی و فهرست‌بندی توکن‌ها در بلور (Blur) تقریباً به حالت اشباع در آمده است. دلفی دیجیتال اظهار داشته است که با وجود مشوق‌های 2 برابری که تا اول می (11 اردیبهشت) ادامه دارد، کسب امتیاز بیشتر برای این پلتفرم را دشوارتر ساخته است.

از آنجایی که مشوق‌های بلر (Blur) به مرور زمان کاهش می‌یابد، ممکن است همچنان شاهد فعالیت بیشتر و ثبت تراکنش‌های بالاتری در اپن‌سی باشیم.

این درحالی است که در سه ماهه اول سال 2023، بخش اعظم حجم معاملات NFT انجام‌شده در بلر (Blur) به ثبت رسیده است؛ تاجایی که تنها ظرف شش ماه فعالیت توانسته بود رهبر سابق بازار یعنی اپن‌سی (OpenSea) را از میان بردارد. اما به نظر می‌رسد که بعد از راه‌اندازی اُپن‌سی پرو (OpenSea Pro)، شاهد تغییری سریع و چشمگیر در چشم‌انداز بازارهای NFT خواهیم بود، چراکه سهم بازار بلر در این ماه از 49.3 درصد به 27.9 درصد تقلیل یافته است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array