به گزارش ایران دکونومی، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون (علیرضا عسگریان) در پاسخ به این سؤال که این مرحله جدید با مرحله قبلی چه تفاوتی دارد؟ 

بیان کرد: ما یک سبدی را مطرح کرده بودیم که مبنای قیمت‌های این سبد سال 1401 است و یازده قلم کالا دارد و نشان تجاری برای اقلامی همچون پنیر و ماست و… تفاوتی ندارد و حجم و مقدار آن یکسان است. و هر چه تورم مشمول این سبد کالایی شود دولت این تورم را پوشش می‌دهد. 

در سال گذشته ارز ترجیحی حذف شد و مبلغ یارانه برای سه دهک اول 9 برابر شد و به چهارصد هزار تومان تبدیل شد.و برای ایجاد یک شبکه توزیع معقول باید قیمت ها را در سال ثابت کنیم.

عسگریان بیان کرد: دهک‌ها نسبت به مرحله قبل تغییر نکرده است و ما به زودی تغییر دهک را خواهیم داشت و داده‌های جدید خود را اعمال می‌کنیم. از اکنون تا ماه آینده تغییری ایجاد نخواهد شد. یک سوم جمعیت کشور در همین سه دهک قرار دارند.

او گفت:ما با یک پوشش ملایم در حال حرکت هستیم.و اکنون حدود یک میلیون خانوار از این طرح استفاده کرده‌اند. و گفت: مردم آزادی عمل دارند و اختیار دارند که از کالابرگ و سبد غذایی استفاده کنند یا در جای دیگری استفاده کنند.

 ما تعداد فروشگاه‌ها را افزایش دادیم و تجهیزات را کامل کردیم. امیدواریم که بتوانیم تا دهک پنج حرکت کنیم و ما باید نقاط مبهم را کشف کنیم و آن‌ها را رفع کنیم. نشان تجاری برای پنیر و ماست و… تفاوتی ندارد و حجم و مقدار آن یکسان است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array