به گزارش ایران دکونومی، مسیریاب نشان بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که بدون اطلاع قبلی مدیران، دسترسی به این اپلیکیشن با فیلترشکن مسدود شده است. البته نشان تنها اپلیکیشن ایرانی نیست که همزمان با فیلترشکن، قادر به ارائه خدمات نیست.

در متن این بیانیه آمده است:

«شرکت زیرساخت (مسئول ترافیک اینترنت کشور) ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ و ۱۶ دقیقه و بدون اطلاع قبلی دسترسی کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند را به سرویس‌های نشان مسدود کرده است.
اگر شما هم مثل اغلب کاربران برای دسترسی آزاد به اینترنت از فیلترشکن استفاده می‌کنید با تصمیم شرکت ارتباطات زیرساخت در حال حاضر اتصال شما به نشان با اختلال یا مسدودی همراه شده است.
این اقدام باعث شده تا تعداد زیادی از کاربران نشان نتوانند از خدمات نقشه و مسیریابی استفاده کنند. در ساعات اخیر تلاش ما برای ارتباط و حل مسئله با شرکت زیرساخت که زیر مجموعه وزارت ارتباطات است، بی‌نتیجه بوده است.

نشان هرگز محدودیتی برای کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند اعمال نخواهد کرد. اکنون نیز در تلاش هستیم تا مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنیم.»

نشان

در ادامه نیز «جواد عامل» مدیرعامل نشان نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این نخستین‌بار نیست که بات‌های به‌اصطلاح هوشمند شرکت‌های مجری فیلترینگ، در دسترسی شهروندان به سرویس‌های کاربردی اختلال ایجاد می‌کنند. متأسفانه هیچ مکانیسمی نیز برای پاسخ‌گویی یا جبران آسیب‌ها به کسب‌وکارها و کاربران پیش‌بینی نشده است.»

مدیرعامل نشان

در زیر همین پست، مدیرعامل نشان کامنتی گذاشته و نوشته است: «در پاسخ به پیگیری‌ها، در یک تیکت و به‌صورت کلی اعلام شد که مسدودی به‌صورت اتومات اعمال شده و دلیل آن راه‌اندازی سرویس‌های غیرمجاز نظیر VPN، پراکسی یا تونل روی سرورها است و با حذف آنها، سرویس به‌صورت اتومات بازخواهد گشت؛ ادعایی که به هیچ وجه صحت ندارد.»

مدیرعامل نشان

اما ساعاتی پس از این اتفاق، در حساب کاربری نشان در شبکه اجتماعی ایکس پستی منتشر شد که البته در صفحه مدیرعامل این شرکت ری‌پست شده و نوشته شده بود: «لازم به توضیح است که چند ساعت پس از انتشار بیانیه نشان، بدون توضیحی از طرف نهاد مسئول، مسدودی ترافیک اینترنتی به سرورهای نشان برطرف شد و کاربرانی که دسترسی‌شان به سرویس‌های نشان قطع شده بود، می‌توانند دوباره بدون هیچ محدودیتی از نشان استفاده کنند.»

مسیریاب نشان
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array