به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نماد صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین بلک راک یعنی IBTC پس از چند ساعت ناپدید شدن دوباره در وبسایت شرکت Depository Trust and Clearing Corporation (DTCC) ظاهر شد.

روز گذشته به دنبال انتشار خبر لیست شدن بیت کوین در شرکت تسویه معاملات نزدک، قیمت این رمزارز رشدی انفجاری را تجربه کرد و به مرز 35 هزار دلار رسید. ولی چند ساعت بعد، نماد این محصول بی سروصدا از سایت حذف شد. قیمت بیت کوین نیز با افتی 3 درصدی به این اتفاق واکنش نشان داد. این روند ثابت کرد بیشتر فعالیت‌های معاملاتی بازار در مقطع کنونی منوط به تحولات مربوط به ETF بیت کوین است.

نام ETF بیت کوین بلک راک (IBTC)
نام ETF بیت کوین بلک راک (IBTC) در سایت DTCC دیده می‌شود؛ منبع: DTCC

چرا نماد ETF بلک‌راک ناپدید شد

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF از بلومبرگ اظهار داشته است که به نظر می‌رسد هیجان شدید کاربران در مورد لیست شدن IBTC، عامل اصلی نقص کوتاه مدت وبسایت DTCC باشد. بالچوناس در ادامه توضیح داد که DTCC معمولاً با این سطح از حضور کاربران مواجه نمی‌شود. این خود دلیلی بر منحصر به فرد بودن و گستره وسیع تاثیرات این حماسه است.

پس از لیست شدن مجدد IBTC، یکی از کاربران ایکس به نام جو لایت (@joelight) خاطرنشان کرد که در فهرست قبلی، در زیر ستون ” create/redeem ” یک نماد «Y» دیده می‌شد در حالی که در لیست جدید، این نماد به «N » تغییر کرده است و ظاهراً کسی از جزئیات آن خبر ندارد.

جیمز سیفارت ( James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، به این مسئله پرداخت و گفت که او معتقد است این حروف نشان می‌دهد که بلک راک در حال آماده‌سازی همه چیز است تا در صورت دریافت تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، بلافاصله ETF خود را راه‌اندازی کند. سیفارت افزود: “نشانه «N» فقط به این معنی است که سرویس create redeem برای این محصول هنوز باز نیست، زیرا به طور کامل عرضه نشده است.”

رویترز در گزارش روز 25 اکتبر خود مدعی شد IBTC در ماه آگوست به وبسایت DTCC اضافه شده است، اما همین چند روز پیش به طور گسترده مورد توجه کاربران قرار گرفت.

یکی از سخنگویان DTCC گفت که افزودن اوراق بهادار به پرونده “شرایط اوراق بهادار بودن NSCC ” یک روش استاندارد در فرایند آماده‌سازی شرایط برای عرضه یک ETF جدید به بازار است. این سخنگو در ادامه افزود: «ظاهر شدن در این لیست نشان‌دهنده نتیجه قطعی هیچ فرآیند نظارتی یا سایر روندهای اصلی دریافت تأییدیه نیست».

واکنش بیت کوین به تغییرات اخیر

پس از ظهور مجدد IBTC در لیست دارایی‌های تحت پشتیبانی DTCC، قیمت بیت کوین ثابت ماند و طبق داده‌های CoinMarketCap یک ساعت گذشته را با حدود 0.15 درصد کاهش سپری کرده است. این دارایی دیجیتال در حال حاضر کمتر از 1 درصد نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کرده و در محدوده 34079 دلار در حال معامله شدن است.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: CoinMarketCap

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array