به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بزرگ و شناخته‌شده ارزهای دیجیتال کوین‌بیس، در اقدامی غیرمنتظره، با ارسال ایمیلی برای کاربران خود اعلام کرده است که تا روز نهم ژانویه 2024 (19 دی) به طور کامل پشتیبانی خود از رمزارز بیت کوین اس وی (BSV) را قطع می‌کند. آن دسته از کاربرانی که در حساب‌های کاربری خود در کوین‌بیس این رمزارز را نگهداری می‌کنند باید دارایی خود را تا موعد مقرر از این پلتفرم خارج کنند. پس از مهلت اعلام شده، هر مقدار BSV باقی مانده، لیکوئید خواهد شد.

این خبر ضربه سهمگینی بر پیکر این دارایی دیجیتال وارد کرد؛ به طوریکه از زمان انتشار خبر، قیمت آن روندی نزولی در پیش گرفت و با ورود به منطقه قرمز، اکنون با قیمت 48.43 دلار ترید می‌شود. اگرچه این کاهش، افت شدیدی نیست، اما نشان‌دهنده کاهش فعالیت تجاری و توجه بازار به BSV است که در حال حاضر حجم معاملات روزانه‌ای در حدود 29.5 میلیون دلار و ارزش بازاری در حدود 945 میلیون دلار را تجربه می‌کند.

تصمیم اخیر کوین بیس مبنی بر توقف پشتیبانی از بیت کوین اس وی (BSV) در حالی صورت می‌گیرد که این صرافی در سال 2021 این دارایی را از فهرست معاملاتی خود خارج کرده بود. این شرکت اکنون در حال برداشتن گام نهایی برای حذف کامل BSV از پلتفرم خود است و به همین دلیل است که کاربران باید به سرعت برای محافظت از سرمایه خود اقدام کنند.

بیت کوین اس وی (BSV) در کوین بیس

کوین بیس در هشدار اخیر خود به کاربران، تاکید کرده است که کلیه وجوه باید از طریق ارسال آن‌چین یا آف‌چین برداشت شوند. عدم انجام این کار در مهلت مقرر به این معنی است که کوین بیس می‌تواند بیت کوین اس وی (BSV) باقی مانده را منحل کند.

بیت کوین اس وی (BSV) چیست؟

بیت کوین اس وی (BSV)، فورکی از بیت کوین کش است که خود آن، رمزارزی فورک شده از بیت کوین (BTC) است. این دارایی برای اعلام وفاداری به «دیدگاه ساتوشی» ایجاد شد. این دارایی تاکنون با بحث و گمانه‌زنی‌های بسیاری روبه‌رو بوده است که در درجه اول ریشه در ارتباط آن با کریگ رایت دارد. رایت ادعا می‌کند ناکاموتو است و این ادعا مخالفان و موافقان متعددی در بازار دارد.

گذشته از آن، بیت کوین اس وی (BSV) از زمان آغاز به کار خود، یک دارایی بحث‌برانگیز در فضای کریپتو بوده است. چندین صرافی، از جمله غول‌هایی مانند بایننس، BSV را در گذشته از فهرست خود خارج کرده‌اند. حتی چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، رایت را کلاهبردار نامیده و بر همین اساس معاملات بیت کوین اس وی (BSV) را در پلتفرم خود ممنوع کرد. موج این احساسات منفی در سراسر بازار منجر به کاهش چشمگیر حجم معاملات این دارایی شده است.

به علاوه، بیت کوین اس وی (BSV) در سال 2021 متحمل چندین حمله 51 درصدی شد و مهاجمان بیشتر هش ریت شبکه را به دست آوردند که به آنها امکان داد تاریخ تراکنش‌های بلاکچین را تغییر دهند. این حملات آسیب‌پذیری‌های شبکه BSV را برجسته کرد و اعتماد سرمایه‌گذاران را بیش از همیشه از بین برد.

تصمیم کوین‌بیس مبنی بر پایان دادن به پشتیبانی از بیت‌کوین اس وی، اقدامی مهم در تحولات مستمر فضای ارزهای دیجیتال و موضع این صرافی در حفظ یکپارچگی و اعتماد شبکه است. با نزدیک شدن به تاریخ 9 ژانویه، کاربران و سرمایه‌گذاران جامعه BSV با لحظه‌ای حساس برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت دارایی‌های خود روبه‌رو خواهند شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coindesk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array