به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی Automattic که ارائه‌دهنده WordPress است، در روز سه‌شنبه از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی خود در جهت کمک به تولید محتوای متنی بهره‌برداری کرد.

به گفته این کمپانی، این دستیار هوش مصنوعی به‌سادگی با WordPress و تمام وبسایت‌های متصل به Jetpack سازگاری خواهد داشت.

هنگام تولید محتوای متنی و نوشتن یک مقاله یا مطلب در محیط WordPress، کاربران می‌توانند بلوکی مختص به این دستیار هوش مصنوعی را ایجاد کنند.
سپس با ایجاد موضوعی به زبان طبیعی کاربر در این بلوک، دستیار هوش مصنوعی به‌صورت خودکار شروع به نگارش و تولید محتوای متنی بر اساس آن موضوع خواهد کرد.

علاوه بر تولید محتوای متنی، این دستیار قادر به ایجاد لیست عناوین و جداول مربوطه در یک پست نیز خواهد بود.

همچنین، این دستیار می‌تواند لحن کلی یک نوشته را تغییر داده و آن را رسمی، مرموز، خنده‌دار، قاطعانه یا دلگرم‌کننده جلوه دهد. این دستیار هوش مصنوعی می‌تواند مطالب را خلاصه‌نویسی کرده و یا عناوین مناسبی برای آن پیشنهاد دهد.

WordPress

امکانات دستیار هوش مصنوعی محیط WordPress

به گفته کمپانی Automattic، این دستیار هوش مصنوعی از 12 زبان زنده دنیا، شامل اسپانیایی – فرانسوی – چینی – کره‌ای و هندی پشتیبانی می‌کند. به همین‌خاطر، نویسندگان و کاربران قادرند با خیال راحت به تولید محتوا به زبان مادری خود بپردازند و برای مثال، بعداً آن را به زبان انگلیسی ترجمه کنند.

این دستیار هوش مصنوعی در زمینه تصحیح غلط‌های املایی و قواعد دستوری نیز عملکرد بهتری از ابزارهای درون‌برنامه‌ای WordPress دارد.

دستیار هوش مصنوعی Jetpack به کاربران اجازه می‌دهد که تا 20 درخواست را به‌صورت رایگان انجام داده و خدمات دریافت کنند. بعد از گذر از تعداد استفاده مجاز، کاربران می‌توانند با پرداخت 10 دلار به‌صورت ماهانه از امکانات این دستیار بهره ببرند.

در طی چند ماه گذشته، چندین وبسایت مشابه خدمات و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را روانه بازار کرده‌اند.
گوگل و مایکروسافت، هردو درحال تجهیز سیستم‌های خود، مخصوصاً Microsoft Word و Google Docs به هوش مصنوعی هستند.

همچنین کمپانی گوگل در طی برگزاری رویداد Google I/O از ابزار هوش مصنوعی جدیدی به‌نام Tailwind رونمایی کرده بود. تخصص این ابزار در نکته‌برداری و خلاصه‌نویسی است.
دیگر وبسایت‌های فعال در این حوزه، مانند Notion و Grammarly نیز ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به اپلیکیشن‌های خود افزوده‌اند.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array