به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کاربرانی که هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند و امکان آپدیت به ویندوز 11 را ندارند، می‌توانند به‌زودی به یکی از هیجان‌انگیزترین قابلیت‌های دستگاه خود دسترسی داشته باشند: چت‌بات هوش مصنوعی Copilot!

تنها چند روز پس از انتشار اخبار مبنی بر توسعه خدمات این دستیار هوش مصنوعی به ویندوز 10، مایکروسافت اعلام کرد کاربران واجد شرایط می‌توانند با نصب کردن نسخه پیش‌نمایش به این چت‌بات پیشرفته دسترسی داشته باشند.
برای نصب این پیش‌نمایش، لازم است که کاربران ویندوز 10 (نسخه Home یا Pro) در برنامه آزمایشی Windows Insider ثبت‌نام کرده باشند. همچنین تضمینی برای دسترسی بلافاصله به Copilot نیز وجود ندارد.

copilot

شرایط استفاده از Copilot در ویندوز 10

برای راه‌اندازی دستیار Copilot، دستگاه شما حداقل به 4 گیگابایت رم و نمایشگری با امکان پشتیبانی از رزولوشن 720p دارد. مایکروسافت تأکید کرده که پیش‌نمایش این چت‌بات برای کاربران ویندوز 10 فقط در چند بازار منتخب (مانند آمریکای شمالی و بخش‌هایی از آسیا و آمریکای جنوبی) امکان‌پذیر شده است.

عملکرد این دستیار در ویندوز 10 با ویندوز 11 تفاوت چندانی ندارد. در سمت راست Taskbar دکمه ویژه دسترسی به Copilot، قرار گرفته که کاربران با ضربه زدن بر آن می‌توانند از این دستیار هوش مصنوعی سؤال پرسیده و یا متن‌های اختصاصی تولید کنند.

ارائه خدمات دستیار Copilot به ویندوز 10 زیاد جای تعجبی هم ندارد. براساس گزارشات آماری، بیش از 69% از دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند بر پایه ویندوز 10 فعالیت دارند. حدود 26% نیز متعلق به کاربران خانگی و یا سازمانی ویندوز 11 می‌باشد.

این به آن معناست که بیش از صدهامیلیون‌ دستگاه PC همچنان جزء کاربران ویندوز 10 می‌باشند و باز کردن دسترسی میلیاردها کاربر ویندوز 10 به دستیار هوش مصنوعی Copilot (در مقایسه با 400 میلیون دستگاه فعال با ویندوز 11) برای سرمایه‌گذاران مایکروسافت مؤثرتر و رضایت‌بخش‌تر است.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array