به گزارش ایران دکونومی، این دستیار هوشمند به کاربران امکان می‌دهد سوالاتی مانند «چگونه لاستیک پنچر شده را تعویض کنم؟» بپرسند یا با استفاده از دوربین گوشی خود، داشبورد خودرو را اسکن کرده و اطلاعات مربوطه را دریافت کنند.

این ابزار از مدل‌های زبانی جمنای (Gemini) گوگل بهره می‌برد؛ مدل‌هایی که قادر به درک و تولید پاسخ‌های پیش‌بینی‌کننده به زبان انسان هستند. فولکس واگن با اضافه کردن داده‌هایی مانند کتابچه راهنمای مالک خودرو و ویدیوهای یوتیوب مرتبط با تعمیر و نگهداری، این دستیار را بهینه کرده است.

توماس کوریان، مدیرعامل گوگل کلود، در گفتگو با رویترز گفت: این محصول با چالش‌های فنی پیچیده‌ای همراه است که نیازمند پردازش انواع داده‌های متنی، تصویری و ویدئویی است. او تاکید کرد: «این سیستم به هیچ وجه فقط یک ترجمه ساده گفتار به متن برای نمایش کتابچه راهنما نیست.»

این دستیار هوش مصنوعی به صورت رایگان برای حدود ۱۲۰ هزار دارنده مدل‌های اطلس و اطلس کراس اسپورت فولکس واگن در دسترس است و قرار است تا اوایل سال آینده برای دیگر مدل‌های ۲۰۲۰ به بعد عرضه شود.

ورود هوش مصنوعی مولد به حوزه سازمانی می‌تواند بازار رایانش ابری را دگرگون کند. گوگل در حال حاضر در این بازار پس از آمازون و مایکروسافت در رتبه سوم قرار دارد. در سال ۲۰۲۳، رایانش ابری ۳۳ میلیارد دلار از درآمد کلی ۳۰۷ میلیارد دلاری گوگل را به خود اختصاص داده است. این شرکت اعلام کرده است که راهکارهای هوش مصنوعی آن میلیاردها دلار درآمد داشته‌اند، اما جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

طبق گزارش رویترز، فولکس واگن هنوز اطلاعات دقیقی درباره استفاده از این دستیار هوشمند منتشر نکرده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array