به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی لینکدین درحال توسعه ابزار هوش مصنوعی جدیدی به‌نام LinkedIn Coach است که در موارد مختلفی از جمله کاریابی و ایجاد شبکه ارتباطی به کاربران کمک می‌کند.

به‌نظر می‌رسد دستیار هوش مصنوعی جدید لینکدین قرار است مسیر یافتن کارهای مناسب با شرایط و سلایق کاربران و حتی ارسال رزومه و درخواست را برای کاربران تسهیل کند.

براساس داده‌های افشا شده اخیر، کمپانی لینکدین که مایکروسافت مالک آن است؛ درحال ساخت و توسعه ابزار هوش مصنوعی LinkedIn Coach به هدف پشتیبانی و همراهی کارجویان در مسیر یافتن شغل مناسب، آموختن مهارت‌های جدید و موردنیاز به آنها و ایجاد یک شبکه ارتباطی مؤثر در لینکدین می‌باشد.

LinkedIn Coach

عملکرد دستیار هوش مصنوعی LinkedIn Coach

اخبار مربوط به دستیار هوش مصنوعی LinkedIn Coach اولین بار توسط نیما اوجی، محقق اپلیکیشن منتشر شده است. تخصص او یافتن ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی در پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است که هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده‌اند.

سخنگوی کمپانی لینکدین، آماندا پرویس با ارسال ایمیلی در این باره گفت که این کمپانی همیشه در حال جستجوی راه بهتری برای ارتقای تجربه کاربری و بهبود رضایت کاربران از خدمات خود است. همچنین او گفت که لینکدین “به‌زودی اخبار بیشتری را در رابطه با جدیدترین دستاورد خود منتشر خواهد کرد”.

براساس تصویری که نیما اوجی در اکانت X (توییتر سابق) خود منتشر کرده است، کاربرد دستیار هوش مصنوعی به‌صورتی است که کاربران می‌توانند با پرسیدن سؤال‌های کاری خود از این چت‌بات، به مسیر کاریابی خود و اتصال به کارفرمایان مدنظر کمک شایانی کنند.
در این تصویر سؤالاتی مانند “فرهنگ کاری مایکروسافت چگونه است؟” و یا “دستیار Coach چگونه کار می‌کند؟” دیده می‌شود.

LinkedIn Coach

پیش‌روی مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی

از آنجایی که مالکیت لینکدین به عهده کمپانی مایکروسافت است، طبیعی است که بالاخره این دستیارهای هوش مصنوعی مسیر خود را به سمت لینکدین نیز باز کرده باشند. خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه اخیراً شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند X (توییتر سابق) قصد دارند با صدور اجازه برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در پروفایل سازمان‌های احراز هویت شده با لینکدین رقابت کنند. هرچند این پلتفرم کاریابی مدتی پیش نیز از یکی از جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه هوش مصنوعی رونمایی کرده بود.

چند ماه پیش لینکدین در حال آزمایش قابلیت جدیدی بر مبنای هوش مصنوعی زایا برای کارجویان بود که هدف آن نوشتن رزومه‌های کوتاهی برای کارجویان بر اساس توانایی‌ها و تجربه‌های آنها بوده است.
کارجویان قادرند همین رزومه را برای استخدام‌کنندگان و کارفرمایان در پلتفرم لینکدین ارسال کنند. این قابلیت در دسترس کاربرانی که مشترک نسخه پریمیوم (پولی) لینکدین هستند، قرار خواهد گرفت.

همچنین یکی دیگر از جدیدترین قابلیت‌های مبنی بر هوش مصنوعی لینکدین، امکان افزوده شدن نماد احراز هویت به آگهی‌‌های شغلی منتشر شده در این پلتفرم است.

کمپانی لینکدین قصد دارد برای جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران، سیستم احراز هویتی جدیدی در این پلتفرم مختص آگهی‌های شغلی راه‌اندازی کند. این ویژگی جدید کاملاً رایگان خواهد بود و به کارجویان در مسیر یافتن شغل موردنظر خود کمک شایانی خواهد کرد.

مایکروسافت در سال 2023 در بسیاری از خدمات و محصولات خود از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده کرده است. از دستیار هوش مصنوعی اختصاصی ویندوز 11 به‌نام Copilot گرفته تا اتصال آن به GitHub و ارتقای چت‌بات هوش مصنوعی Bing، مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی روز‌به‌روز بیشتر پیش‌روی می‌کند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array