به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گزارش‌های خبری متعدد حاکی از آن هستند که گوویندا (Govinda)، ستاره مشهور و بازیگر محبوب بالیوود به دلیل نقشی که در تبلیغ یک طرح پانزی تحت عنوان Solar Techno Alliance داشته است، از سوی سازمان جرایم اقتصادی اودیشا (EOW)  تحت بازجویی قرار گرفته است.

طرح پانزی Solar Techno Alliance در ماه آگوست توجه جهانیان را خود جلب کرد و پلیس ایالت اودیشا چندین نفر را به‌خاطر ارتباط با این کلاهبرداری دستگیری نمود. اکنون، اتهاماتی نیز به دلیل حضور گوویندا در تبلیغاتی که Solar Techno Alliance تولید کرده بود، متوجه این اسطوره بالیوود شده است.

هدف گردانندگان این طرح، فریب مردم برای سرمایه‌گذاری در پلتفرم هرمی آنها بوده است. پلیس هند سوالاتی را نیز درباره رویدادی مطرح کرده  است که این شرکت در ماه جولای در گوا برگزار نمود. بر اساس گزارش روز دوشنبه تایمز آو ایندیا، این تبلیغات موفقیت بزرگی برای این طرح به همراه داشته است. بیش از 10000 نفر در ده‌ها شهر و ایالت هندوستان در این پروژه کلاهبرداری سرمایه گذاری کردند به طوری که Solar Techno از این طریق، حدود 30 کرور یا بیش از 320 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

گوویندا ستاره بالیوود

پس از آنکه معلوم شد این پروژه سرمایه‌گذاری یک طرح پانزی رمزارزی بوده است، پلیس هند وارد عمل شد و چندین نفر ازجمله نیرود داس (Nirod Das) و گورتج سینگ سیدو (Gurtej Singh Sidhu) روسای دفتر محلی شرکت را دستگیر کرد. علاوه بر تعقیب سران این طرح پانزی رمزارزی، راتناکار پالای (Ratnakar Palai) مشاور سرمایه گذاری آن نیز روز 16 آگوست (25 مرداد) به اتهام ارتباط با سیدو دستگیر شد.

نقش این ستاره بالیوود در Solar Techo Alliance

در روند تحقیقات گسترده پلیس و دستگیری‌های متعدد انجام‌شده، تبلیغات منفی علیه این ستاره بالیوود آغاز شد. پلیس هند هنوز برنامه‌ای برای بازجویی‌های بیشتر از گوویندا را منتشر نکرده است. ولی، مدیر برنامه‌های او، شاشی سینها (Shashi Sinha)، هرگونه ارتباط گوویندا با این کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را رد کرده است. سینها معتقد است بازیگران در قبال مشروعیت یا مشکلات احتمالی خدمات یا محصولاتی که برای تبلیغ آن پول دریافت می‌کنند، هیچ مسئولیتی نخواهند داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array