به گزارش ایران دکونومی، سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده بود که به دستور دادستانی در روز ۲۷ اسفندماه سال جاری، شرکت‌‌های هواپیمایی حق همکاری با ۱۳ پلتفرم فروش آنلاین بلیت هواپیما ندارند.

بر اساس این نامه شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، آتا، ایران ایرتور، آسمان، ماهان، کیش ایر، قشم ایر، کارون، تابان، وارش، ساها، فلای پرشیا، پارس ایر، زاگرس، سپهران، چابهار، معراج، کاسپین، آساجت و شرکت هواپیمایی پویا از واگذاری و فروش بلیت به شرکت‌های علی بابا، فلای تودی، مستر بلیط، فلایتیو، ساینا گشت زورق، آنی تیکت، سفر مارکت، چارتر ۷۲۴، اسنپ تریپ، جهان پرواز دزفول، مقتدر سیر ایرانیان، parvaz747.ir ، tixcharterr.ir منع شدند.

منع فروش بلیت هواپیما

روز گذشته (دوشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲) سازمان هواپیمایی کشور در نامه‌ای به کلیه شرکت‌های هواپیمایی داخلی اعلام کرد که دستور دادسرای عمومی مبنی بر ممنوعیت همکاریشان با ۱۳ پلتفرم آنلاین فروش بلیت به حالت تعلیق درآمده است. در این نامه ذکر شده است که محدودیت‌های فروش بلیت هواپیما تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تعلیق درخواهد آمد.

در متن این نامه آمده است: نظر به مذاکرات صورت گرفته با معاون محترم دادستان و جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) و توافقات به‌عمل آمده مقرر گردید حکم صادره به شماره ۹۰۰۱/۱۵۵۹/۲۳۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ تا پایان روز ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ به حالت تعلیق درآید. لذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به رفع محدودیت‌ها و واگذاری بلیت و دسترسی به سیستم نگهداری جا برای هر یک از سایت‌ها/دفاتر خدمات مسافرتی مذکور در نامه صدر الاشاره تا اطلاع ثانوی اقدام لازم صورت پذیرد. بدیهی است تمامی دفاتر فوق ملزم به رعایت نرخهای مصوب این سازمان بوده و در صورت کشف تخلف گرانفروشی یا عدم رعایت دستورالعمل‌های مربوطه در هر مقطع زمانی توسط هر یک از نمایندگان فروش بلیت نسبت به تعليق و يا لغو مجوز فعالیت شرکت/دفتر خاطی اقدام خواهد شد.

تعلیق منع فروش بلیت هواپیما
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array