به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا به صرافی کریپتو کراکن دستور داده است که اطلاعات حساب و تراکنش را به سرویس درآمد داخلی (IRS) تحویل دهد. این آژانس گفت که به این اطلاعات نیاز دارد تا مشخص کند که آیا کاربران صرافی مالیات خود را کمتر گزارش کرده‌اند یا خیر.

طبق دستوری که در روز جمعه، 30 ژوئن (9 تیر) صادر شد، کراکن موظف است جزئیات کاربرانی را که در یک سال تقویمی بیش از 20000 دلار تراکنش انجام داده‌اند، از جمله نام (نام مستعار یا واقعی)، تاریخ تولد، شماره شناسایی مالیات دهندگان، آدرس، شماره تلفن، ایمیل و اسناد مختلف دیگر را ارائه کند.
در ماه فوریه (بهمن 1401)، IRS کمی پس از توافق کراکن با کمیسیون تبادل امنیت ایالات متحده (SEC) در مورد ادعاهای مربوط به نقض قوانین اوراق بهادار مربوط به خدمات سهامداری، دادخواست دادگاهی را در ناحیه شمالی کالیفرنیا ارسال کرد. IRS ادعا کرد که در سال 2021 (1400) احضاری برای کراکن صادر کرده است که صرافی از آن پیروی نکرده و اکنون به دنبال بررسی تعهدات مالیاتی کاربرانی است که بین سال‌های 2016 (1395) تا 2020 (1399) تراکنش‌های ارزهای دیجیتال انجام داده‌اند.

علاوه بر این، کراکن ملزم به انتشار آدرس‌های بلاکچین و هش تراکنش‌ها است که قبلاً در داده‌های تراکنش موجود برای اشتراک‌گذاری گنجانده شده‌اند. همچنین ممکن است از صرافی خواسته شود که داده‌های خام را به IRS ارائه دهد.

به نظر می‌رسد قاضی جوزف اسپرو (Joseph Spero)، که ریاست این پرونده را بر عهده داشت، تلاش IRS برای به دست آوردن اطلاعات شغلی و منبع ثروت از کراکن را رد کرده است. قاضی به طور کامل چندین درخواست IRS را رد کرد.

در ارزیابی قاضی از برخی درخواست‌های IRS، او اظهار داشت که دادگاه باید بررسی کند که آیا احضار دولت به درستی متمرکز است یا خیر، به این معنی که نباید فراتر از آن چیزی باشد که برای رسیدن به هدف مورد نظر لازم است.

با توجه به یافته‌های دادگاه، اطلاعات جستجو شده در سه درخواست اول، که با هدف شناسایی دارندگان حساب کراکن در تعریف دو (Doe) قرار دارند، بسیار گسترده است و بیشتر از آن چیزی است که اکثر کاربران برای شناسایی هویت خود نیاز دارند.

حمایت حکومت روز جمعه در بحبوحه تشدید سرکوب ارزهای دیجیتال توسط ایالات متحده صورت می‌گیرد. در ماه ژوئن (خرداد)، SEC شکایت‌های جداگانه‌ای را مطرح کرد که کوین بیس را به اجرای یک صرافی غیرقانونی متهم کرد و ادعا کرد که بایننس ایالات متحده از وجوه مشتریان سوء‌استفاده کرد، سرمایه‌گذاران و تنظیم‌کنندگان را گمراه کرده و قوانین اوراق بهادار را زیر پا گذاشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array